Geplaatst:: ma, aug 20th, 2012

Open draad – 20 augustus

Open Draad, Cafe, Koffiehoek, Lounge, Speakerscorner………………..

………..noem het hoe u het noemen wilt! Hier kunt u buiten het kader van specifieke artikelen zeggen wat u te zeggen heeft. Tips, roddels, interessante linkjes, een belangwekkend filmpje, wij zien ze hier graag.

0
0
  

Over de auteur

- Redactie Artikel 7

Tot nu: 31 Reacties
Geef je mening
  1. Moor zegt:

    @ Rebecca zegt:
    20 augustus 2012 om 08:41

    Het georganiseerd wegkijken is inmiddels nationale sport geworden: want de woonwagenkamp-crimineel of de ‘crimineel-met-migratie-achtergrond’ zijn gelijker voor de wet dan andere criminelen,
    en worden dus: ontzien, genegeerd, weggemoffeld, met rust gelaten, niet besproken door het CBS, en politiek doodgezwegen.

    Eens of Oneens: Thumb up 0 Thumb down 0

  2. N.O.Brains zegt:

    Maar Gemeentelijke grootheden blijven rare gedachtenkronkels realiseren, zo werd er jaren geleden een nieuwe dure wijk bij Kijkduin gebouwd omdat de goudkust even verderop volgebouwd was, en midden in die dure wijk komt dan plots een plek waar vier of vijf ‘woonwagens’ mogen staan.

    Paar kilometer verderop in Hulsberg ook. Midden in de wijk een woonwagenkamp.

    Eens of Oneens: Thumb up 0 Thumb down 0

  3. Moor zegt:

    @ Rebecca zegt:
    20 augustus 2012 om 09:34

    Misschien een beetje simpel gedacht, maar waarom wonen die mensen in deze tijd nog steeds in groepen in woonwagenkampen ?

    Omdat deze ‘nomaden’ zelf kiezen voor een ‘tribal gemeenschap’ en zich wensen te onderscheiden van de ‘gadgets’ (=’gewone burgers’). Inclusief het ontduiken van naams- en verblijfplaats-registratie.
    De overheden weten inmiddels donders goed dat zich onder deze groepen een bepaald soort ‘nomaden’ vestigen, die hun ‘tribal identiteit’ halen uit een georganiseerde vorm van internationale, mobiele criminaliteit. Zolang ze deze elementen negeren, hoeven ze het bijbehorend opsporingswerk niet te doen.
    Maar dit vereist, dat ze de hele “cover” van deze lieden, het hele kamp dus, negeren. Vandaar: vrijplaatsen.
    Vergelijkbaar met: de Hells Angels als ‘motorclub’, met op de achtergrond wapen- en drugshandel.

    Eens of Oneens: Thumb up 0 Thumb down 0

  4. Aryan zegt:

    Kijk Charles….

    Hier heeft U nu weer eens zo’n typisch voorbeeld van een doorgedraaide Blanke Socialistische Idioot. Een geestelijk verdwaalde (Socialist dus) malloot die NOG STEEDS gelooft in die Multi-Culti waanzin!! http://mikesmithspoliticalcommentary.blogspot.nl/2012/08/having-cake-and-tea-with-my-friend.html

    [zie: http://www.artikel7.nu/ontspanning/open-draad-%E2%80%93-19-augustus.html#comment-47240

    Eens of Oneens: Thumb up 0 Thumb down 0

  5. laarmans zegt:

    @Moor

    Niet algemeniseren, want anders krijg je het met mij aan de stok.
    Kampers stammen af van rondtrekkende landarbeiders die vanaf het midden van de 19e eeuw met paard en wagen door Nederland trokken op zoek naar werk.

    In 1978 vond de Nederlandse regering het tijd om de kampers te knechten. Ze mochten niet meer trekken en werden gevangen gezet in regionale kampen.

    In het begin waren er grote tot zeer grote kampen waar de controle van de overheid niet of nauwelijks aanwezig was. Later werden ze gesplitst in kleine kampen en dat ging beter.

    Een kamper heeft een eigen taaltje en cultuur. De familieband is zeer hecht en de loyaliteit aan het kamp zeer groot.

    Een kamper heeft een aangeboren wantrouwen tegen de burgers die in huizen wonen. Wij worden gediscrimineerd, dus discrimineren wij ook, is de vaak gehoorde mening.

    Kampers houden zich in leven met handel, handel in ouwe materialen, banden, auto’s, de sloop.Handel die bekend staat als handje-contantje, zwart dus.

    Kampers hebben een bepaalde reputatie. Die is voor een deel terecht, maar voor een deel onterecht. Nergens vind je warmere, socialere en gastvrijere mensen dan op een kamp.Eenmaal een kamper, altijd een kamper.Een kamper in een huis wordt vaak een mislukking.

    Ze creeren bewust de tegenstelling burger-kamper, omdat dit de solidariteit binnen de groep verhoogt en omdat het het “vijandbeeld”is waarmee ze zich afzetten.

    Kampers voelen zich vrij en onconventioneel en nemen het met de wet niet zo nauw.Dat ontspoort weleens, met als gevolg invallen en het soms oprollen van wiettuintjes.

    Maar het overgrote deel zijn mensen zoals u en ik.Edoch anders.

    Eens of Oneens: Thumb up 0 Thumb down 0

  6. Moor zegt:

    @ laarmans zegt:
    20 augustus 2012 om 10:35

    Dacht ik toch even, dat u het over moslims had… de gelijkenis in gedrag, zowel als het nederlands beleid dienaangaande deze niet-aanpassers, is treffend.
    Dus, selectief behandelen maar, deze ‘mensen zoals u en ik’… toch ? En vooral niet de wet willen handhaven tegenover deze ‘medelanders’.

    As the snow flies
    On a cold and gray Chicago mornin’
    A poor little baby child is born
    In the ghetto

    And his mama cries….

    Eens of Oneens: Thumb up 0 Thumb down 0

  7. N.O.Brains zegt:

    @ Laarmans,

    Nu bent uzelf aan het “algemeniseren” geslagen. Er is een groot verschil tussen kampers en zigeuners. De enige overeenkomst is dat ze beiden in megalomane sleurhutten wonen.

    Kampers wonen meestal in tot villa omgetoverde woonwagens, doen veel in auto’s, schoenen,oud ijzer en wiet.

    Zigeuners verbouwen niet zoveel aan hun woonwagen. Als het ding hun niet meer bevalt steken ze hem in de fik en krijgen ze van de gemeente een nieuwe.
    Leven hoofdzakelijk van (arbeidsongeschiktheids)uikeringen, kleine diefstal, grote oplichting,en lelijke muziek maken op straat. De vrouwen verkopen ballonnen op straat terwijl hun koters uw zakken rollen.

    Ik heb veel ervaring met beide soorten maar in Nederland kijkt men naar Frans Bauer en denkt: “oh wat romantisch”.

    Eens of Oneens: Thumb up 0 Thumb down 0

  8. Moor zegt:

    @ Charles & N.O.Brains

    Ssssst, heren, Laarmans luistert naar “In the ghetto”… niet verstoren die romantiek.

    Eens of Oneens: Thumb up 0 Thumb down 0

  9. Luuks zegt:

    Even inhaken op kampen overheid en getto’s

    Laarmans heeft hier een dikke pluim verdiend met zijn opmerking over het ontstaan van de kampen.

    We kunnen wel schelden op die “lui” maar we zullen zelf ook meer die kant op gaan en een soort van getto’s gaan vormen.
    Dit gebeurt door invloed van de hedendaagse economische omstandigheden, ook nu al, die ons dwingt om naar de eigen soort te zoeken en daarmee op te trekken.

    De overheid hanteert liever de verdeel en heers tactiek.
    Maar de kinderen die ons land nog besturen zullen dit niet tegen kunnen houden.

    Als laatste wil ik aangeven dat ik bij calamiteiten liever met kampers te doen heb dan met andere appart genoemde groepen

    Eens of Oneens: Thumb up 0 Thumb down 0

  10. Moor zegt:

    @ Luuks zegt:
    20 augustus 2012 om 11:54

    Niemand “scheldt hier op die lui” dacht ik, er wordt enkel geconstateerd dat normale regel-geving en wets-handhaving voor deze mede-landers blijkbaar niet opgaan of van toepassing zijn,
    als men het beleid van overheid en politie bekijkt.

    De semi-subtiele romantisering en ‘slachtofferisering’ van niet-gelukte bevolkings-transplantaties en -entingen op de nederlandse samenleving is geheel voor rekening van onze Bard Laarmans.

    Eens of Oneens: Thumb up 0 Thumb down 0

  11. Luuks zegt:

    Over kampen dus:
    http://www.archiefvantranen.nl/

    Eens of Oneens: Thumb up 0 Thumb down 0

  12. Luuks zegt:

    Moor, vuile woorden, negatieve uitingen en scheldwoorden, het is voor ons allemaal één pot nat. Dan hanteer ik het begrip “schelden”.
    Al behoef je dat niet altijd negatief op te vatten.

    Eens of Oneens: Thumb up 0 Thumb down 0

  13. laarmans zegt:

    @Moor

    Uit uw opmerking over niet-gelukte bevolkings-transplantaties-en entingen concludeer ik dat u nog nooit een woord hebt gewisseld met een kamper.

    Kampers willen bewust een eigen groep blijven en niet opgaan in de saaie burger, zoals zij het noemen.

    Ook al heeft een kamper veel geld dan nog blijft hij in de beschermde omgeving van het kamp.Kamper zijn is een life style die haaks staat op de gewone burger.

    Rafael van der Vaart mag toch gerust een multi-miljonair worden genoemd.Als hij wil kan hij voor zijn vader en moeder een kapitale villa kopen in het Gooi. Toch blijven ze in hun optrekje op het kamp in Beverwijk.

    Waarom denkt u?

    Eens of Oneens: Thumb up 0 Thumb down 0

  14. Moor zegt:

    @ laarmans zegt:
    20 augustus 2012 om 12:17

    Om niet “op te gaan in de saaie burger” hoef ik geen moment crimineel te zijn of worden. U draait oorzaak en gevolg om.

    Als “de beschermde omgeving van het kamp” een afgedwongen omerta wordt, spreken wij van een lokale terreur.

    Dat deze wildgroei zó lang genegeerd is, dat we onze eigen Ndrangheta-kloon hebben laten ontstaan, allerwege gevreesd door onze zogenoemde wets-handhavers,
    is niet romantisch, noch verdient het respekt als “een eigen groep”. Een overheid, die dit toelaat, er zelfs ‘georganiseerd bij wegkijkt’, is een medeplichtige van deze vorm van ‘outlaws’.

    Zoekt u “tribal” eens op, wellicht dat dat u aan voortschrijdend inzicht kan helpen.

    Eens of Oneens: Thumb up 0 Thumb down 0

  15. Luuks zegt:

    Ik zie kampen net als gewone dorpen en steden, maar binnen een kamp heerst een striktere hiërarchie en orde en een betere vorm van samenwerking dan in de meeste dorpen en steden waar ook ter wereld. Dit komt door de onderlinge band. Ook door de gedachte wij, ons, tegen de rest, buurt, overheid of noem maar wat.
    Als je dit als een probleem ziet moet je het probleem bij de oorsprong aanpakken en niet alleen de gevolgen van de daden afstraffen.
    Vandaar dat de overheid dit niet aandurft. — omdat de overheid in veel gevallen zelf het probleem is???—

    Zo zie ik veel overeenkomsten tussen ons, Molukkers en kampers. En daardoor ook veel verschillen die vijandschap op wekken tussen deze genoemde groepen en andere door jullie ook verguisde groepen zgn. Nederlanders.

    Zeker is er onder de kampers en Molukkers criminaliteit, maar of dat meer of minder is dan onder de andere Nederlanders?

    Het zit hem in de berichtgeving via de media, de ene soort wordt wel bij naam genoemd en de andere soort niet.

    Ik denk ook dat de eerste door mij genoemde groepen zich veel meer Nederlander voelt en meer verbondenen begaan is met Nederland dan je denkt.

    Wat het zgn schelden betreft, ik zie dat evenals vloeken een uiting van onmacht en frustratie, anders niet.
    Het lucht op en het kan ook leuk zijn.

    Eens of Oneens: Thumb up 0 Thumb down 0

  16. Moor zegt:

    @ Luuks zegt:
    20 augustus 2012 om 13:00

    Waarom mag een neger wel “n*gga” zeggen, en een blanke niet ?
    Omdat elke Tribe haar eigen wetten schrijft en handhaaft.

    De hypocriete houding van onze overheden (en hun PR-agenten als Laarmans) daarin, bestaat eruit, dat zij enerzijds aan de indogene bevolking een samenleven met en positief bevoordelen, tot zelfs strafrechtelijke immuniteit van deze groepen oplegt,
    en anderzijds hun excentrieke, niet met onze Samenleving verenigbare essentiële aard en identiteit benadrukt en eist, te respecteren.

    Het grond-probleem is een anachronisme: een groot deel van onze westerse samenlevingen is het tribale stadium gepasseerd.

    Eens of Oneens: Thumb up 0 Thumb down 0

  17. laarmans zegt:

    @moor

    Ik protesteer weer tegen een veralgemenisering van uw kant.U doet het voorkomen dat iedere kamper een crimineel is. Als dat zo zou zijn dan hebben we 100 extra gevangenissen nodig.Onzin derhalve.

    Wat u kampers kwalijk neemt is het feit dat het een excentrieke groep is, onverenigbaar met de essentiele aard en identiteit van de Nederlandse samenleving.

    Is het boeiende en levendige van een samenleving niet de afwisseling en verscheidenheid van de diverse groepen in ons land?

    Het tegenovergestelde is een communistische samenleving a la Noord-Korea. Allemaal dezelfde poppetjes met hetzelfde denkraam. Ik moet er niet aan denken, u waarschijnlijk wel.

    U houdt van een aangeharkt tuintje, ik van chaos in de tuin. That’s the difference.

    Eens of Oneens: Thumb up 0 Thumb down 0

  18. Luuks zegt:

    Moor ik begrijp dat je voorzichtig bent en dat jou antwoord op tweeërlijk manier uitgelegd kan worden.

    Pas het gewoon toe en gooi de geindoctrineerde vooroordelen overboord.

    Ik ken beide genoemden vrij goed en weet dat de geopinieerde uitingen van buitenstaanders alleen maar wrevel opwekt.

    Blijf vooral alleen staan, dan sta je sterk. modus uit.

    Eens of Oneens: Thumb up 0 Thumb down 0

  19. Moor zegt:

    @ laarmans zegt:
    20 augustus 2012 om 13:29

    U houdt van een aangeharkt tuintje, ik van chaos in de tuin.

    U kent mij niet, dat blijkt weer eens.
    Graag draag ik voor als overheids-afgezant bij alle conflicten tussen Kampers en ‘gewone burgers’ en gemeenten. Kunt u uw hart ophalen aan de chaos. En genieten van uw ‘boeiende en levendige’ ontvangst in het eerste kamp op werkdag 1.

    U doet het voorkomen dat iedere kamper een crimineel is.

    Zet uw leesbril eens op, en probeert u het nog eens, zou ik zeggen. Heeft in ieder geval meer kans op dialoog dan uw geforceerde thema-wisselingen.

    Eens of Oneens: Thumb up 0 Thumb down 0

  20. Zande zegt:

    Laarmans

    Chaos zit al bij Moor in de tuin geloof ik. Maar wat die kampers betreft heb je gelijk. Er zit verschrikkelijk uitschot tussen, maar de meesten verdienen hun geld gewoon met ambulante handel en drugs, niet iets waar de staat zich mee hoort te moeien in ieder geval. Dat ze ambtenaren in elkaar slaan is alleen maar te prijzen, dat zou volkssport nummer één moeten zijn.

    Eens of Oneens: Thumb up 0 Thumb down 0

  21. Janus Kop zegt:

    @ Luuks
    Toen Gerrit Zalm minister van Financiën was, is er overmatig veel goud verkocht. Dat was ten tijde van Paars I en II (1994 – 2002). Daarmee kon de regering van Wim Kok (PvdA) heel veel cadeautjes uitdelen (zoals belastingverlagingen). Dezelfde regering die ons land ook in de Eurozone heeft gerommeld.

    Eens of Oneens: Thumb up 0 Thumb down 0

  22. Zande zegt:

    Janus

    Belastingverlagen is een sigaar uit eigen doos hoor. Het geld is van de burgers, niet van de staat.
    Ze hadden dus de belasting nog veel verder moeten verlagen, en dan de tering naar de nering moeten zetten.

    Eens of Oneens: Thumb up 0 Thumb down 0

  23. Aryan zegt:

    Hebben Art.7 reagluurders al eens naar de “Zomergesprekken” met de verschillende Lijsttrekkers gekeken? http://nos.nl/artikel/406501-zomergesprekken-lijsttrekkers.html

    Eens of Oneens: Thumb up 0 Thumb down 0

  24. laarmans zegt:

    Zande

    Koop nooit wiet van een kamper. Ze telen in houten of plaatijzeren schuurtjes waar de temperatuur moeilijk is te regelen,vaak te hoog waardoor de vorming van de buts geforceerd te snel gaat.De kwaliteit en de THC waarde hebben hierdoor te lijden.

    Shophouders zijn daardoor niet altijd enthousiast over kamperwiet.Maar in Amsterdam duwen ze de stuff door de strot van de toeristen voor veels te veel geld. Maar die dombo’s hebben toch niks in de gaten.

    Eens of Oneens: Thumb up 0 Thumb down 0

  25. Zande zegt:

    Neuh, kampers telen maar een klein beetje op het kamp, ze hebben gewoon in de stad hokken, net als de rest. Vaak kopen ze speciaal voor teeldoeleinden onroerend goed dat na twee oogsten de markt weer op gaat. De kwaliteit is slecht omdat ze er glaspoeder door mengen, dat is zwaar en lijkt door de glinstering op THC.Ongevaarlijk overigens. Never bullshit a bullshitter Laarmans.

    Eens of Oneens: Thumb up 0 Thumb down 0

  26. Zande zegt:

    Oh ja, vergeten, er is een zwartekous als redactie. Never bullontlasting a bullontlastinger Laarmans.

    Eens of Oneens: Thumb up 0 Thumb down 0

  27. N.O.Brains zegt:

    @ Arjan,

    Neen ik hou niet zo van gesprekken. Löllen kunnen ze allemaal maar doen ho maar.

    @ Laarmans,

    Ik koop nooit wiet, grin grin grin :)

    (Zweeds woordenboek kopen gaat)

    Eens of Oneens: Thumb up 0 Thumb down 0

  28. laarmans zegt:

    Zande

    Een zwartekous in de redactie? Dat kan niemand anders zijn dan Helmut Hoorn/Ab Sconditus.
    Als dat zo is dan verwacht ik binnenkort weer Gielah op de preekstoel.

    Vrouwen en kinderen eerst!

    Eens of Oneens: Thumb up 0 Thumb down 0

  29. laarmans zegt:

    Tjonge

    Het verklaardt ook waarom ik het Nederlands beheers en jij niet.

    Eens of Oneens: Thumb up 0 Thumb down 0

  30. Zande zegt:

    Of je nu wiet teelt of tomaten, beiden zijn organische natuurproducten waarvan een vrij man zelf beslist of ie ze nuttigt, teelt of verkoopt of niet. Persoonlijk heb ik er weinig mee, en Laarmans heeft ze ook niet nodig om te hallucineren, maar wie er wel trek in heeft, be my guest.

    Eens of Oneens: Thumb up 0 Thumb down 0

Geef een reactie


U moet ingelogd zijn om te reageren. Dit om spam te voorkomen

Top 10 reaguurders

deze maand
  1. Moor Moor (56)
  2. Laarmans Laarmans (41)
  3. Koos Koos (37)
  4. R.A.F R.A.F (31)
  5. LindaB LindaB (28)
  6. Leto 2 Leto 2 (16)
  7. Rommedoe Rommedoe (10)
  8. Olifant Olifant (3)
  9. timber timber (3)
  10. Avidia Avidia (2)
Donatie

Events

  • Geen events

Open draad – 20 augustus