Geplaatst:: di, jul 10th, 2012

Open Draad – 10 juli

Open Draad, Cafe, Koffiehoek, Lounge, Speakerscorner………………..

………..noem het hoe u het noemen wilt! Hier kunt u buiten het kader van specifieke artikelen zeggen wat u te zeggen heeft. Tips, roddels, interessante linkjes, een belangwekkend filmpje, wij zien ze hier graag.

0
0
  

Over de auteur

- Redactie Artikel 7

Tot nu: 96 Reacties
Geef je mening
  1. N.O.Brains zegt:

    30 miljard steun rechtstreeks aan de Spaanse banken, kan oplopen tot 100 miljard.

    Inmiddels zijn ook de baantjes vannacht verdeeld. De chef van het ESM wordt, u raadt het al, een Duitser.

    Ook is er al gesproken over een Europese minister van Financiën, en reken maar dat die Eurobonds er gaan komen.

    Bron: Welt Online

    Eens of Oneens: Thumb up 0 Thumb down 0

  2. N.O.Brains zegt:

    ‘Religieuzen worden juist te veel ontzien’

    Mooi opinie stuk in de VK dat laat zien dat Nederland met het pappen en nahouden van religieuzen weer lekker achter loopt in Europa.

    Eens of Oneens: Thumb up 0 Thumb down 0

  3. codec zegt:

    N.O.Brains, ik hoor het briljante genie J.K. de Jager nog zeggen dat hulp aan Ierland is geboden om te voorkomen dat de rest om gaat vallen…

    Dat de ESM chef geen Fransoos is geworden vind ik toch wel verrassend. Dat zou betekenen dat Hollande wat anders van plan is, bij voorbeeld over een half jaar eerst een Franse Juncker ritselen en die dan een nieuwe Sinterklaas laten verzinnen, als aanvulling op de rij oude Sinterklazen.

    Eens of Oneens: Thumb up 0 Thumb down 0

  4. Bas Koning zegt:

    VVD discrimineert het volk, onderdrukt, en heft de democratie op.
    Onlangs stonden twee bovenstaande berichten over de vvd in de schijnwerpers:

    In het eerste geval is de VVD tegen een wandelpad voor lesbo’s, alwaar die lesbo’s elkaar zouden kunnen ontmoeten. Dat moet je niet willen, volgens de VVD, want we zijn juist allemaal ‘samen’.

    Waarom moslims dan hun moskees mogen bouwen is mij een raadsel: ontmoetingsplekken voor moslims zijn kennelijk WEL ‘goed’, maar ontmoetingsplekken voor lesbo’s, ook al kost ‘een pad’ aanwijzen geen drol, mnee, dat wil de VVD niet hoor! De VVD werkt niet mee aan ontmoetingsplekken voor LESBOS, maar wel aan ontmoetingsplekken voor MOSLIMS.

    Waarom? Discriminatie! Het meten met TWEE maten: gelovigen hebben ‘recht’ op een ontmoetingsplaats, lesbos NIET, volgens de VVD.

    In het tweede geval heeft de VVD bedacht dat moterbendes alleen nog maar de stad in mogen als ze hun ‘uniform’ (clubjas) thuislaten, omdat die sommige mensen ‘intimideerd’. Ik vind moslims met een hoofddoek ook intimiderend. Maar ja, meten met TWEE maten heh, dat is inmiddels EIGEN aan de VVD. Volgens de VVD ‘mag’ je een hoofddoek niet verbieden, want dat is discriminatie. Maar een clubjasje? DAN wel, want je hoeft, volgens de VVD, alleen maar toegeeflijk te zijn als RELIGIES zich intimiderend gedragen naar het volk toe.

    De VVD moet eens duidelijk zeggen waar ze voor staan: het overhevelen van de macht naar het ongekozen Brussel, een einde maken aan onze democratie, het verkwanselen van onze vrijheid, en discriminatie.

    Volkspartij voor Vrijheid en Democratie, laat mij niet lachen: VOLKSpartij? Welk volk dan? Het Nederlandse volk? Vrijheid? Welke vrijheid? De vrijheid om belasting af te ‘mogen’ dragen? De vrijheid om een clubjas te dragen, of elkaar te ontmoeten op een wandelpaadje? Democratie? Als in: het volk wil NIET de eu in, maar de VVD tekent dan ‘gewoon’ TOCH?

    Noem de partij anders Bilderbergers voor Onderdrukking en Roof, de huidige naam is misleidend.

    Net zoals DEMOCRATEN zesenzestig een misleidende naam is: Wat is er democratisch aan het wegtekenen van onze democratie? Er is sinds de 2e wereldoorlog geen groter gevaar voor onze democratie en soevereigniteit geweest als D66 en hun landverraderspartners van de kunduz-coalitie!

    Wat nog het meest schokkend is, is het dedain waarmee nu gesproken word over het volk, de democratie en onze soeveriegniteit door de landverraders: ‘het volk is maar populistisch’, hoor je dan, of ‘soms kiest het volk ‘fout’ en dan moeten de machthebbers ‘ingrijpen”, ‘democratie is ook niet alles’,'waarom zouden we onze soevereigniteit NIET opgeven’…. dat soort taal hoor je inmiddels DAGELIJKS bij de landverraderpartijen.

    De kunduzcoalitie heeft de democratie verkocht. Wij zijn slaven. Wij mogen afdragen, maar niet stemmen.

    Eens of Oneens: Thumb up 0 Thumb down 0

  5. N.O.Brains zegt:

    Mooie aflevering van Ter Zake waar ons belastingeld naar toe gaat:

    Ter Zake

    Eens of Oneens: Thumb up 0 Thumb down 0

  6. Bas Koning zegt:

    Beatrix houd niet zo vaak iets tegen, maar wat ze WEL direct tegenhoud is dat het volk de inzwering van de ministers zou mogen ‘zien’. Dat mag niet, van mevrouwtje ongekozen staatshoofd.

    (Stel je voor, dan zou iedereen zien dat die ministers niet aan het volk, maar aan de Bilderbergers trouw zweren!)

    Waarom mogen wij niet zien wat onze ministers zweren? Omdat wij niet in een democratie leven. Maar in een maffia-staat.

    Eens of Oneens: Thumb up 0 Thumb down 0

  7. N.O.Brains zegt:

    Net grote kop op de Telegraaf

    Sjeiks investeren in stroom.

    Straks hebben we windmolens en zijn we nog afhankelijk van die arabieren.bah.

    Eens of Oneens: Thumb up 0 Thumb down 0

  8. Bas Koning zegt:

    Zolang het ongekozen staatshoofd weigert een dna-test te doen om te bewijzen dat ze rechtmatig op de troon zit, weiger ik belasting af te dragen.

    Iedereen kan wel CLAIMEN dat ze rechtmatig op de troon zit, BEWIJZEN wil ik zien, voordat ik tientalle procenten van mijn jaarsalaris overmaak aan deze maffia-familie.

    Een koningshuis is soweiso in strijd met de democratie, deze koningin heeft bewezen ongeschikt te zijn wegens partijdigheid (heeft Pim laten omleggen, wil dat ook met Wilders doen, heult met de islam, heult met de eussr), en zit ILLEGAAL OP DE TROON.

    Wij zouden massaal belastingstaking moeten houden, TOTDAT ze BEWIJST dat ze rechtmatig op de troon zit! Is niet heel moeilijk: wangslijmstaafje bij Trix, haartje uit het graf van Willem, en de hele kwestie is voor eens en altijd opgelost.

    Waarom wil Trix niet bewijzen dat ze rechtmatig op de troon zit? OMDAT ZE ER ILLEGAAL OP ZIT.

    En dan zo’n grote mond hebben, en iedereen bestelen, en de macht kado doen aan derder, alsof wij haar SLAVEN zijn.

    Zodra ik een brief ‘in naam der koningin’ krijg zal ik dat aanvechten in de rechtszaal: ‘koningin? dat kan ze niet bewijzen, dat ze koningin is’. En vervolgens zal ik ALLE rechters wraken: ‘u heeft trouw gezworen aan het ongekozen staatshoofd? Dan bent u in deze dus partijdig…’

    Als de koningin illegaal op de troon zit, betekend dat in feite dat het hele roofsysteem (*kuchbelasting) gebaseerd is op… een misdaad! Waarom zouden wij nog langer afdragen aan deze poppenkast?

    Zolang het hoofd van de belastingdienst niet kan bewijzen dat ze legaal op de rovershoofdtroon zit, houd ik mijn belastingcentjes liever nog even vast.

    Ik erken ons staatshoofd pas, zodra ze bewijst het te zijn.

    Eens of Oneens: Thumb up 0 Thumb down 0

  9. [...] in de Open Draad van 10 juli 2012 op Artikel7.nl en geschreven door Bas [...]

    Eens of Oneens: Thumb up 0 Thumb down 0

  10. @Bas Koning om 08:21: Ik ben zo vrij geweest je reactie als artikel te plaatsen op mijn Blog ;)

    Eens of Oneens: Thumb up 0 Thumb down 0

  11. laarmans zegt:

    Koning

    Je draaft door als een dronken kameel in de woestijn.

    Bea stamt niet af van Willem van Oranje. Zij en de familie van Nassau stammen in eerste instantie af van Jan de Oude, de oudste broer van Willem.

    De bloedlijn werd onderbroken door Frederik Hendrik.Die kreeg geen kinderen.Daarom werden de Friezen ingeschakeld. Johan Friso kreeg wel kinderen en zette zo de dynastie voort.

    De stamboor van Bea en de Oranje- Nassau’s geven hun het recht op de troon.
    Jouw missie voor een dna test en het onwettig verklaren van de vorstin is daarom driewerf lullaria.

    Eens of Oneens: Thumb up 0 Thumb down 0

  12. Moor zegt:

    @ laarmans zegt:
    10 juli 2012 om 09:50

    Koning

    Je draaft door als een dronken kameel in de woestijn.

    Proces Verbaal van Onbeschoft Blog-Gedrag.

    In Naam der Keunichin constateren wij:
    - dat u agressief op de man post, zonder aanleiding
    - dat u stomme spelfouten maakt – De stamboor – terwijl u anderen verwijt dat zij niet fatsoenlijk nederlands kunnen spellen
    - dat u dit telkenmale doet, en daarmee de verdenking opwerpt, hier als spion van overheidswege te zijn geïnfiltreerd

    Sommeert u, bij deze uw gedrag aan te passen aan de welvoeglijkheid en netiquette,
    bij gebreke waarvan u als Troll een oranje band om uw linkerbovenarm zult dragen, opdat ieder die met u te maken krijgt, op de hoogte is.

    Beveelt hiervan uitvoering met onmiddellijke ingang, op straffe van een dwangsom van 300 Wilhelmussen per dag te zingen, A capella en toonzuiver, voor het Ontbijt-vertier van het voltallig blog-gezelschap.

    Aldus betekend en voor digitaal afschrift gepubliceerd,
    w.g. Moor, Obersturmführer der A7-BlogPolizei.

    Eens of Oneens: Thumb up 0 Thumb down 0

  13. Bas Koning zegt:

    @Pieter Veenstra
    Prima! Zet je de ‘twee bovenstaande links’ er ook bij? Die kon ik hier niet ‘in een keer’ plaatsen wegens het spamfilter (dat hoogstens een link per bericht toestaat). Zonder snapt de lezer misschien niet waar het stuk precies over gaat…

    @Laarsman
    De grondwet die gelde toen Beatrix zich op de troon liet hijsen was, dat je af moest stammen van Willem I.

    (let wel: Willem de 1e: die in de periode 1813-1840: ongekozen staatshoofd was, ik heb het hier niet over Willem van Oranje 1533-1584, de grondwet heeft het over Willem I 1772-1843 als het om opvolging gaat)

    http://www.denederlandsegrondwet.nl/9353000/1/j9vvihlf299q0sr/vgrnc1nlscwy

    Ze kwam 30 april 1980 op de troon, toen gold deze wet nog, (destijds ‘artikel 10′):
    ‘De Kroon der Nederlanden is en blijft opgedragen aan Zijne Majesteit WILLEM FREDERIK I Prins van Oranje-Nassau, om door Hem en Zijn wettige nakomelingen te worden bezeten.’

    Inmiddels is de tekst (artikel 24, vanaf 1983):
    ‘Het koningschap wordt erfelijk vervuld door de WETTIGE OPVOLGERS van Koning Willem I, Prins van Oranje-Nassau.’

    Dus, iedereen die de 2e kamer nu ‘aanwijst’ als ‘wettige opvolger’ IS de wettige opvolger. De ‘eis’ dat men van Willem wettig MOET afstammen, is: WEG! FOETSIE!

    Waarom?
    Nou, daarom!

    Moet ik het nog uitleggen:
    ‘…dat de man van Emma, Willem III (1817-1890) op latere leeftijd (hij trouwde op 61 jarige leeftijd met Emma) door syfilis onvruchtbaar was en geen kinderen bij Emma kon voortbrengen.

    De natuurlijke vader van Wilhelmina was de bij Emma in dienst zijnde particulier secretaris S.M.S. de Ranitz(1846-1916)’

    Wilhelmina is dus een bastaardkind, en zou met moderne dna-methoden NIET als ‘wettige nakomeling’ van Emma gelden: omdat ze een ONWETTIG KIND was: ze kwam niet uit ‘Emma en Willem III’, maar uit ‘Emma en .. de RANITZ’, terwijl Emma toch echt gehuwd was met: Willem den derde! Dus: was Wilhelmina een… ONWETTIG KIND. ONwettig kind: GEEN wettige (!) nakomeling van Willem 1, dus. Nazaten van een onwettig kind zijn ook geen wettige nakomelingen.

    En laat dat nou net PRECIES de eis zijn, die WEL gesteld werd, door de grondwet, toen Beatrix op de troon klom?

    Begint het al te dagen?

    Eens of Oneens: Thumb up 0 Thumb down 0

  14. kapotte rits zegt:

    :) Bas

    Wat vindt je van ‘gold’?

    Nederlanders leven sinds 1813 onder STAATSGREEPREGIME.

    Eens of Oneens: Thumb up 0 Thumb down 0

  15. kapotte rits zegt:

    Nu kan geld wel rollen, maar het is nog steeds GEEN werkwoord.

    Eens of Oneens: Thumb up 0 Thumb down 0

  16. kapotte rits zegt:

    :( Tiny

    Wat denkt u van een brandweerslang? Ook handig bij het schoonspuiten!

    Eens of Oneens: Thumb up 0 Thumb down 0

  17. laarmans zegt:

    Koning

    In het Haagse roddelcircuit cirkelden in die tijd nog meer namen, onder meer v.d. Zandt, een hotemetoot in haar beveiliging.
    Maar geruchten zijn geruchten, er is tot op de dag van vandaag niks bewezen.

    Eens of Oneens: Thumb up 0 Thumb down 0

  18. Janus Kop zegt:

    # Charles de Gaulle

    De genen van Beatrix zijn voor 87,5 % Duits en de rest is Fries.
    En die van haar zoons nog ietsje meer Duits.

    Maar dan prinses Amalia, onze toekomstige staatshoofd.
    50% Argentijns, 45 % Duits en de overige 5% Fries.
    Die heet straks de Koningin der Nederlanden.

    Eens of Oneens: Thumb up 0 Thumb down 0

  19. Bas Koning zegt:

    Een plaatje zegt meer dan 100 woorden:

    Stamboom Oranjes (vanaf Willem de 1e) http://farm9.staticflickr.com/8002/7542196168_59c561c947_b.jpg

    Eens of Oneens: Thumb up 0 Thumb down 0

  20. Lucky9 zegt:

    @ N.O.Brains om 08:22
    Inderdaad transfers van Noord naar Zuid. Net zoals in het onland.be

    Maar het meest verbijsterende bevindt zich op het einde van het filmpje. Het idiote excuus van en vooral de door de europese super-fraudebestrijder voorgestelde oplossing.
    Net als zou de N’dragetta de italiaanse rechters niet in hun zak hebben en een Europese procureur een centimeter verschil zou maken. Je zou voorwaar gaan denken dat hij zelf een rechtstreekse lijn heeft met de peetvaders in Calabrië. Vooral omdat de beelden bewezen dat het niet aan de Italiaanse procureur ligt dat de fraude niet verdwijnt.

    Echt hallucinant wordt het echter als de staatstelevisiemakers hun finale conclusie poneren in tegenstrijd met wat de beelden bewijzen en de logica dicteert: niet stoppen met afdokken maar soevereiniteit afpakken is voor deze eurofiele hersenspoelers de oplossing.

    Iemand die dus naar dit filmpje kijkt doet dat best tot helemaal op het einde.

    Eens of Oneens: Thumb up 0 Thumb down 0

  21. Aryan zegt:

    Toch ook dit maar effe jatten en hier plaatsen: http://www.vrijspreker.nl/wp/2012/07/can-south-africa-survive/

    “Democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not” – Thomas Jefferson

    “The problem with socialism is that eventually you run out of other people’s money” – Margaret Thatcher

    En voor het stemvee op 12 September dit ook nog: ELECTION 2012 IS COMING… “A Nation of Sheep Breeds a Government of Wolves!”

    Eens of Oneens: Thumb up 0 Thumb down 0

  22. Bas Koning zegt:

    http://www.absolutefacts.nl/royalty/data/annapaulownaromanov1795.htm
    Anna Paulowna was een Romanov. Daarom weigerde Beatrix een dna-test toen het graf van een stel Romanovs gevonden werd: het zou aantonen, dat ze GEEN nazaat is, van Anna Paulowna, geen wettige nakomeling is: van Willem-een. Het koningshuis van de UK deed dat wel: en bewezen werd dat prins Philip verwant is.

    Waarom doet onze koningin niet hetzelfde?

    De reden dat onze koningin niet even bewijst dat ze legaal op de troon zit, is, omdat ze dat niet KAN.

    Eens of Oneens: Thumb up 0 Thumb down 0

  23. N.O.Brains zegt:

    @ Bas,

    gegarandeerd dat ze al lang zo’n onderzoek heeft laten doen, maar geschrokken is van de uitkomst.

    Eens of Oneens: Thumb up 0 Thumb down 0

  24. kapotte rits zegt:

    De vlag horen wapperen tijdens windstilte is een hele kunst!

    Eens of Oneens: Thumb up 0 Thumb down 0

  25. J.T. zegt:

    Nou Laarmans, dan gebeurt het toch nog dat we het ergens over eens zijn. Op uw commentaar waarop u een proces-verbaal kreeg, valt niets aan te merken.
    Maar lang zal de eensgezindheid uiteraard niet duren.

    Dat DNA-verhaal is gewoon smeerlapperij. Pak een mens aan op de feiten, die zijn in het geval van de huidige Oranjes al erg genoeg. De rest is achterklap en complot-denken en dat verdient zélfs Beatrix niet.

    Ze hoort wegens landverraad per direct afgezet te worden. En als PWA het ook nog flikt om zich te bezondigen aan de EU, dan moet hij met pek en veren het land uitgejaagd worden. Zijn vrouw, lid van de VN en anti-Israel, heeft sowieso geen enkel recht van bestaan in ons land.

    Eens of Oneens: Thumb up 0 Thumb down 0

  26. Bas Koning zegt:

    J.T.
    Dat dna verhaal is een stok waarmee we in potentie de potentaat impotent kunnen maken.

    Als het ware.

    Voor de rest mee eens hoor, het kan mij weinig schelen wie met wie wat deed in welk jaar, maar deze ‘grap’ kost mij een kluit vol duiten. Ze beweert koningin te zijn: laat het haar bewijzen. Met een dna test. Makkelijk zat toch… Ik betaal de test wel.

    Zou ze die test (zoals ik verwacht) niet succesvol doorstaan, dan kan ze alleen nog maar.. aftreden!

    Dat ik er zo fel op ben komt, doordat haar vader de bilderberggroep heeft opgericht die pist op de democratie, ze ons land verraad, het volk veracht, ons uitlevert en berooft, en alles ‘in het geniep’ wil doen (zoals nu ook weer de inzwering van de ministers).

    Ik ben dat zat. Ik moet een half jaar per jaar arbeiten voor deze grapjasserij, en ze kan of wil niet eens bewijzen dat ze de koningin IS.

    Maar ik moet WEL afdragen: elk jaar weer…. ha, fucking ha!

    Ik zie in het dna-verhaal een kans om haar van de troon te wrikken: bij WimLex zal dat wegens het schrappen van ‘wettige nakomeling’ uit de grondwet in 1983 zo goed als onmogelijk zijn geworden.

    Daarom moet het zo snel mogelijk. Nu, liefst.

    Deze dame beweert koningin te zijn. Bewijs wil ik zien. Het is eenvoudig te bewijzen: bewijs het, of ik geloof het niet.

    Kan ze niet bewijzen dat ze afstamt van Willem-I, dan is ze grondwettelijk gezien, onweerlegbaar, NIET onze koningin.

    @Kapotte Rits
    Ja, in 1813 is heel wat raars gebeurt, een staatsgreep zou ik het wel willen noemen: wij waren nota benen een democratie: een republiek! een van de eerste op de wereld, en dan komt ‘lalala, land’ Willem-I ‘even’ de boel overnemen…

    ‘gold’ snap ik niet… Wat is ‘gold’? Ja, goud, maar dat bedoel je niet, toch?

    Eens of Oneens: Thumb up 0 Thumb down 0

  27. Een Burger zegt:

    In Amsterdam hebben mensen een laag IQ.
    In Afghanistan ook, bedacht ik me na het zien van de video waarin een vrouw wordt doorzeefd met kogels na het constateren van (vermeend) overspel.
    Het Guinness Book of Records van laag IQ kan men evenwel in Amerika vinden.

    http://www.huffingtonpost.com/2012/07/09/cat-buried-in-concrete-colorado-city-az_n_1660320.html

    En nee, ook de kat heeft het uiteindelijk niet overleefd, maar een aantal kogels waren een stuk humaner geweest als je toch een hekel aan katten hebt.
    Oh ja, ook hier gaat het weer om religie…

    Eens of Oneens: Thumb up 0 Thumb down 0

  28. Aryan zegt:

    Als de FED het al wist in 2007/8 dan moet beslist het neefje(ECB) er ook al van geweten hebben. http://www.therightperspective.org/2012/07/10/fed-knew-of-libor-fixing-in-2007-08/

    Eens of Oneens: Thumb up 0 Thumb down 0

  29. N.O.Brains zegt:

    In Karlsruhe zijn de rechters staan de rechters geloof ik achter de tegenstanders van het ESM.

    Was zeichnet sich in Karlsruhe ab?

    Ze willen de bondspresident stoppen om het verdrag direct te tekenen, maar eerst een toetsing en die mag drie maanden duren.

    Eens of Oneens: Thumb up 0 Thumb down 0

  30. codec zegt:

    Oproep om de pyramides in Egypte te vernietigen.

    Yes, we can.

    http://www.aina.org/news/2012071094423.htm

    Eens of Oneens: Thumb up 0 Thumb down 0

  31. toetssteen zegt:

    @Codec19:11
    Ehhh, hoe wilden ze dat gaan doen? Het zijn geen stapels legoblokjes. Ik vermoed dat als ze het proberen er meer moeite mee zullen hebben dan ze zich in hun grootspraak voor kunnen stellen.

    @Rebecca
    Voorlopig uitgesteld…… Dat eerste woord zint me niet.

    Eens of Oneens: Thumb up 0 Thumb down 0

  32. toetssteen zegt:

    @Tiny
    Ik heb horen verluiden dat Schäuble ehhh, hoe zeg je dat nou netjes, een nogal kille persoonlijkheid is. Maar ja, Jan Kees lijkt aimabel, maar hij liegt al sinds hij zijn handtekening zette (als staatssecretaris onder Bos) onder het verdrag van Lissabon. Had Bos last van vingerkramp?

    Eens of Oneens: Thumb up 0 Thumb down 0

  33. Beb zegt:

    Deze week komen de specialisten van de 2e kamer bijeen om de 30 miljard steun aan Spanje GOED TE KEUREN ! Dat staat vast,ze willen niet anders,staat zo leuk om flink te doen van andermans geld.ECHTER,las zoeven via het Duitse blad DIE BILD dat Monti(Italia) laat weten dat ook hij straks gebruik moet gaan maken van de EU STEUN !En dat zal,ingeschat volgens de thans bekend zijnde cijfers,de klap zijn voor het omvallen van de gehele EU !Een te groot land met een enorme schuld,dat kan “bruintje niet trekken”!
    Ergo,terug naar af en gewoon weer de KSG en BENELUX omarmen.En wees gerust,het licht gaat niet uit maar de eurofielen staan weer met beide beentjes op de grond !

    Eens of Oneens: Thumb up 0 Thumb down 0

  34. toetssteen zegt:

    http://www.zerohedge.com/news/spains-budget-deteriorates-so-much-it-gets-one-year-extension-eu-meet-deficit-targets

    Opmaat naar Eurobonds. Riemen vast, langzaam lukt niet meer, laten we het het laatste eruit persen op de grove wijze. Stel je voor zeg dat de bankiers de winter niet doorkomen.
    Ach, die zullen hun belangen al verlegd hebben naar de opkomende markten. Bommetje in het M.O. en hoppa!

    Eens of Oneens: Thumb up 0 Thumb down 0

  35. codec zegt:

    Wolfgang “Dr. Strangelove” Schäuble dreigde weer met de Doomsday Machine “nicht absehbaren Folgen”. Een klein land als Nederland kan natuurlijk geen groot land redden.

    In feite is de Euro niet meer en niet minder dan een massavernietigingswapen, uitgevonden en gehanteerd door megalomane politici om de bevolking te knechten.

    Eens of Oneens: Thumb up 0 Thumb down 0

  36. toetssteen zegt:

    @Codec
    Sorry, ik zet zelf wel een c voor ge-hanteerd.
    Waarom vraag je je af? Het lijkt wel of je naar een groot mafiaspel zit te kijken.
    Wat de inzet is? Ik vermoed oorlog in het M.O. en Europa als battlefield..
    Alsof dat straks te voorkomen zal zijn door de diverse volken tegen elkaar op te zetten.

    Wat we zien is een strijd om de macht die gaande is tussen de VS enerzijds en Rusland/ China aan de andere kant.
    China zit met Amerikaans schuldpapier en daar kunnen ze naar fluiten. Terwijl ze ondertussen wel bezig zijn de VS rechtop te houden. Dat kan nooit lang goed gaan.

    Laatste oorlogstaal van H. Clinton voorspelt weinig goeds in elk geval.

    Eens of Oneens: Thumb up 0 Thumb down 0

  37. Aryan zegt:

    En inmiddels worden we hier in NL steeds stommer dank zei die linkse Eurofiele Volksverlakkers. http://xandernieuws.punt.nl/?id=661740&r=1&tbl_archief=&

    Eens of Oneens: Thumb up 0 Thumb down 0

  38. R. Hartman zegt:

    Na veel bloed, zweet en tranen staat het afgelopen zaterdag door de Algemene LedenVergadering goedgekeurde verkiezingsprogramma van de Libertarisch Partij online.

    Enjoy!

    Eens of Oneens: Thumb up 0 Thumb down 0

  39. toetssteen zegt:

    @Hartman
    Geweldig!!!! Panda spuugt nu de cookies eruit. Dank u voor de link.
    Ik neem aan dat u begrijpt dat ik het nogal spottend bedoel.

    Eens of Oneens: Thumb up 0 Thumb down 0

  40. toetssteen zegt:

    http://www.wirtschaftsfacts.de/?p=21216
    Ach waarom niet hè…?

    Eens of Oneens: Thumb up 0 Thumb down 0

  41. toetssteen zegt:

    *out*

    Eens of Oneens: Thumb up 0 Thumb down 0

  42. J.T. zegt:

    httpv://youtu.be/hxlLA70FIc4

    Misluikt reddingsoperatie in Libië.
    De stemmen zijn vooral meesterlijk gedaan. Zo gaat het er tegenwoordig echt aan toe. Op de uitzonderingen na dan.

    Eens of Oneens: Thumb up 0 Thumb down 0

  43. J.T. zegt:

    Moet zijn: “mislukte”

    Eens of Oneens: Thumb up 0 Thumb down 0

  44. @Bas Koning om 11:27: Beide links had ik gelijk al meegenomen aangezien dat het idd een stuk duidelijker maakt. Green probleem dus ;)

    Eens of Oneens: Thumb up 0 Thumb down 0

  45. toetssteen zegt:

    Panda is onverbiddelijk ‘Tjonge’. Het hoeft niet die site te zijn natuurlijk, het kan zomaar zijn dat ik teveel rommel op had gedaan.
    Dan gaat de scanner eroverheen en moet ik herstarten, inloggen bij de provider. Wat weleens wat voetjes in de aarde heeft omdat ik dan (als ik niet snel genoeg ben) eerst op een ander systeem uit moet loggen….
    Maar ik overleef het wel hoor.

    Eens of Oneens: Thumb up 0 Thumb down 0

  46. toetssteen zegt:

    @Charles
    Je dreigt al net zo cynisch te worden als ik. En terecht.

    Pechtold, vice premier onder nitwit Roemer? Maar ja Samsom in de oppositie en de SP in zee met een coalitie van SP, Groen Links, D’66, CDA en een totaal tot gruis teruggebrachte VVD die nog kleiner is dan D’66.

    Duimen dat mijn gruwel niet en nooit uitkomt.

    Eens of Oneens: Thumb up 0 Thumb down 0

  47. toetssteen zegt:

    @Tiny
    De commentaren maken je duidelijk dat wat wij denken en zij denken nauwelijks, zeg maar niet, anders is.
    Iets wat me ook tegemoet komt op andere sites in de eu en erbuiten.

    Eens of Oneens: Thumb up 0 Thumb down 0

  48. toetssteen zegt:

    @Charles
    Wat deed die veilingmeester bij de bilderbergers? Marsorder aannemen?

    Ik ben momenteel bezig om de schreden van een Singaporese outlaw na te trekken, lees een commu. Hij spuugt onzin na onzin vanuit de VS, ja, want daar zit hij superveilig en kan zijn gore talk kan blijven spuwen.

    http://singaporedissident.blogspot.nl/2011/05/singapore-dictatorship-under-guise-of.html

    Mijnheer kreeg z’n zin nie.

    Eens of Oneens: Thumb up 0 Thumb down 0

  49. toetssteen zegt:

    @Charles
    Ik durf er geen zinnig woord over te zeggen. Wat ik wel weet is dat ik in Singapore (als ik daar ben) per uur naar de tandarts kan en dat er goed werk wordt geleverd. Ziekenhuis is vrijwel idem. Mijn schoondochter wilde haar favoriete gynaecoloog, de klant betaalt. En laten we wel zijn, deze gynaecoloog verdient meer dan iemand hier van kan dromen!
    Misschien is hij goed, zou zomaar kunnen.

    Eens of Oneens: Thumb up 0 Thumb down 0

  50. Avidia zegt:

    Voor we het weten zitten we in EEN grote wereldmacht, want dat is waar ze naar toe werken. En dan een wereldmacht met veel minder mensen en met het liefst mensen die een behoorlijke IQ hebben. De rest moet op een of andere manier verdwijnen. Dit soort dingen wordt allemaal bekonkelt achter onze rug, en jullie weten wel door wie. Daar waar veel mensen met snode plannen lid van
    zijn

    Eens of Oneens: Thumb up 0 Thumb down 0

  51. toetssteen zegt:

    Wat ik wil zeggen is: er is helemaal geen vrije markt!!! We hebben te maken met een bizar stelsel dat zegt dat er een vrije markt is en daar alle miskleunen aan ophangt en in staat is om te zeggen:

    http://www.youtube.com/watch?v=FfmY9z64vg4

    Kijk naar het publiek. They are the puppeteers.

    Eens of Oneens: Thumb up 0 Thumb down 0

  52. toetssteen zegt:

    @Avidia
    Ik denk zeker dat ze dat willen, maar ze hebben een enorme handicap is de snelheid waarmee hun intenties onderschept worden. ACTA—-

    http://www.ecta.org/IMG/pdf/June08_ACTA-2.pdf

    Ach we knoeien er wat in en zie hier.
    Enne ze kunnen het niet? La me lachen.

    Eens of Oneens: Thumb up 0 Thumb down 0

  53. R. Hartman zegt:

    @ Tjonge
    Altijd fijn, die positieve insteek.
    Kennelijk heeft u nog nooit veel werk hoeven te verzetten bij een krappe deadline.
    In een libertarische maatschappij kennen ‘we’ geen verkiezingen, want ‘we’ hebben geen ‘leider’ (klik) nodig…

    Eens of Oneens: Thumb up 0 Thumb down 0

  54. Avidia zegt:

    Toets, ik zal dat morgen op mijn gemak eens lezen.

    Hartman, tegen wie heb je het?

    Eens of Oneens: Thumb up 0 Thumb down 0

  55. R. Hartman zegt:

    Het blijkt dat Londen in de Gaza-strook ligt en dat de ‘leiders’ van Engeland (en de rechters) lid zijn van Hamas.

    Toen de kwien haar jubileum vierde en één klein conservatief bommetje op de Theems zo’n beetje heel het koningshuis en de ‘leiders’ kon wegvagen was er geen vuiltje aan de lucht, maar nu de olympische spelen eraan komen worden burgers als menselijk schild gebruikt, geheel conform de tactieken van Hamas in Gaza.

    Ik voel een false flag operatie aankomen…

    Eens of Oneens: Thumb up 0 Thumb down 0

  56. Avidia zegt:

    Rommel, waar slaat dit nou weer op, zit je trouwens niet verkeerd, dit AP niet.

    Eens of Oneens: Thumb up 0 Thumb down 0

  57. Avidia zegt:

    Ha, ha, Rommel. muts??? Ik heb geen muts, je denkt toch zeker niet dat ik een muts heb???? Trouwens je hebt het helemaal verkeerd, het is een vrouwenwereld, wel bij de tijd blijven Rommel.

    Eens of Oneens: Thumb up 0 Thumb down 0

  58. Avidia zegt:

    Trouwens, ik was net met je aan het praten bij Frik :-)

    Eens of Oneens: Thumb up 0 Thumb down 0

  59. Rudor zegt:

    @ Bas Koning

    Hoezeer het me ook pijn doet en hoezeer ik graag verlost van dit ‘koningshuis’ zou zijn, wordt denk ik wel aan de grondwet voldaan door mevrouw Van Amsberg.
    Er wordt namelijk gesproken over wettige opvolgers, maar niet over natuurlijke opvolgers.
    Dat betekent dat als het kind staande het huwelijk is geboren het als een wettig kind wordt beschouwd, tenzij er een ontkenning vaderschap procedure wordt gevoerd (met alle bewijsperikelen van dien) die uitmondt in een beslissing dat een ander dan de wettige vader, de vader van het betrokken kind is. Dat laatste is niet gebeurd en zal ook nooit gebeuren.
    Hoe schrijnend het ook is en hoezeer mevrouw Van Amsberg wellicht niet van koning Willem I afstamt, wettig opvolger is zij wel.
    Echter, dit neemt niet weg dat erfopvolging niet meer van deze tijd is zodat dat alleen al een reden zou kunnen zijn om afscheid van het koningshuis te nemen, of hun macht in ieder geval te beperken tot louter ceremonieel aanwezig zijn, want helaas heeft mevrouw Van Amsberg meermalen blijk gegeven van niet boven de partijen te kunnen staan. Dat op zich is ook weer niet onbegrijpelijk. Daar waar een rechter zijn eigen meningen en gevoelens nooit helemaal zal kunnen uitschakelijk, kan een koninging dat natuurlijk ook niet. Dat wordt pas anders als we een robot als rechter of koning(in) hebben.
    Aan de andere kant moet je je afvragen of een republiek met bijbehorende president zo’n vooruitgang zal zijn.
    Immers, kijk naar de USA met zijn stiekeme moslimpresident. Dan toch liever mevrouw Van Amsberg.

    Eens of Oneens: Thumb up 0 Thumb down 0

  60. Bas Koning zegt:

    Klopt Rudor, dat er inmiddels staat ‘wettige opvolger’, als ik een kind ‘aanneem’ als eigen kind, ook al is het niet genetisch mijn kind, dan is het wettelijk gezien nog mijn kind, en mijn wettige opvolger. Maarrrrrrrr… Die wet stamt uit 1984.

    In 1980, toen Beatrix op de troon ging zitten, was echter een andere wet van kracht, nl die, die sprak over de wettige NAKOMELINGEN van: Willem-I.

    Dat is een cruciaal verschil: een wettige nakomeling, zoals dat in die tijd algemeen geaccepteerd werd geïnterpreteerd: was een kind, dat geproduceerd werd door een man en een vrouw, die gehuwd waren.

    Niets meer, niets minder.

    Onwettig is het kind dat buiten het huwelijk gemaakt is. Of dat nou met of zonder medeweten van de ‘bruidegom’ is: als de bruid zwanger is van iemand anders dan de bruidegom, is het kind een bastaardkind, en is het ‘geen echt kind zijn van de vader’ wel degelijk een reden om het kind ‘onwettig’ te noemen.

    Dat de bruidegom het kind (wetens of onwetend) wel aannam als zijn eigen kind doet daar niets aan af: Emma pleegde overspel als ze met de Ranitz een kind maakte ipv met haar man.

    Het kind is dan een onwettig kind. Een bastaardkind. Een kind, gemaakt, buiten de heilige band van het huwelijk. ‘Maar mijn man was het er mee eens’ is amper een excuus.

    Als dat overspel waar is (en dat kan je simpel bewijzen), dan was Beatrix in 1980, toen ze op de troon kwam, dus geen ‘wettige NAKOMELING van Willem I’, terwijl dat toen nog wel een vereiste was. Nu niet meer, die kans is mooi dichtgemetseld in 1983, toen het woord ‘nakomeling’ uit de grondwet werd geschrapt.

    Een nakomeling is een bloedverwant. Een opvolger kan ook een adoptiekind zijn. Zodra WimLex op de troon gaat zitten is het veel moeilijker om hem er ooit weer af te krijgen, als nu met Beatrix, bij Bea kan je gewoon vragen of ze een wettige NAKOMELING (bloedverwant in neergaande lijn – van dale) was van Willem-I, zoals vereist was in 1980. Dat was ze misschien niet. In welks geval ze dus onterecht de troon beklom. Waar ze nu zit.

    Eens of Oneens: Thumb up 0 Thumb down 0

  61. Bas Koning zegt:

    De Amerikanen kunnen tenminste een president lozen als ze hem zat zijn, hoe lozen wij een monarch die moslim is?

    https://www.google.nl/search?hl=nl&safe=off&q=beatrix+hoofddoek

    Democratie zuigt, maar het is altijd nog beter dan een monarchie.

    Eens of Oneens: Thumb up 0 Thumb down 0

  62. laarmans zegt:

    Beste meneer Hartman,

    Zojuist heb ik met belangstelling het verkiezingsprogramma van uw Libertarische Partij gelezen.Er staan belanghebbende punten in, maar uw visie op ons sociale zekerheidsstelsel deel ik -helaas voor u- niet.Mijn stem krijgt u dus niet.

    Ik zag ook een foto van uw conterfeitsel en dat stemt mij toch ietwat treurig.U lijkt hierop een streetcornerwerker uit de jaren ’60.Geitewollensokken met de geur van een wierookstaafje.

    Het wordt hoog tijd voor een make over. Koop allereerst een moderne bril, dit kan echt niet meer.Scheer vervolgens die pratende kut af. Het is zooooo 60.

    En mocht u weer eens op de foto gaan, hier wat tips.

    U denkt dat u onderzoekend in de camera kijkt. Mis, u kijkt terughoudend, kwaad zelfs.U komt niet positief over en dat lijkt me toch een eerste vereiste voor een Kamerlid.

    Kortom, er moet nog wel het een en ander veranderen aan uw uitstraling en presentatie.Succes.

    Eens of Oneens: Thumb up 0 Thumb down 0

  63. laarmans zegt:

    Beste meneer Hartman,

    Voordat ik het vergeet, nog een tip.

    Kijk voor een foto altijd recht in de camera en lach.
    In de tijdschriftenwereld is het een wet dat covers waarop mensen lachend en recht in de lens kijken het beste verkopen.

    Kijk naar Time en Newsweek.

    Eens of Oneens: Thumb up 0 Thumb down 0

  64. R.A.F zegt:

    Het wordt telkens gekker , nu moeten politie en stadswachten ook al rekening gaan houden met die ….
    Laat ze dan gewoon een maand naar het land van de ouders gaan en kijken of het daar zo leuk is.

    Ramadan maakt jongeren prikkelbaar.

    De redactie heeft besloten het reactieveld onder dit bericht te sluiten. Dit besluit is genomen omdat er te veel reacties werden geplaatst die onze fatsoensnormen overschrijden. – Redactie Rijnmond.nl
    http://www.rijnmond.nl/nieuws/10-07-2012/ramadan-maakt-jongeren-prikkelbaar

    .

    Eens of Oneens: Thumb up 0 Thumb down 0

  65. kapotte rits zegt:

    ;( Tiny 20.27

    Om ons te doen geloven dat er in het sprookjesbos wél bomen groeien worden we van voren, van achteren, van boven, van beneden, van links en van rechts belogen en bedrogen. Gelukkig zijn er nog steeds voldoende mensen die zich onder het gedroomde lover lustig vermaken.

    Eens of Oneens: Thumb up 0 Thumb down 0

  66. kapotte rits zegt:

    :( Bas

    De verbuiging van “geldT’ is ‘gold’! Het staat niet echt bevorderlijk: ‘gelde’!

    Eens of Oneens: Thumb up 0 Thumb down 0

  67. kapotte rits zegt:

    :( Avidia

    Frik mag bij mij altijd een sigaar lenen!

    Eens of Oneens: Thumb up 0 Thumb down 0

  68. Luuks zegt:

    Laarmans IQ = schoenmaat.

    Eens of Oneens: Thumb up 0 Thumb down 0

  69. R.A.F zegt:

    Bea drukt zonder na te denken op het rode knopje .
    http://www.maasvlakte2.com/nl/index/

    Eens of Oneens: Thumb up 0 Thumb down 0

  70. Moor zegt:

    @ Tiny zegt:
    10 juli 2012 om 20:27

    Graag had ik uw post met Hoofdletters gezien, want de door u aangehaalde verwarring is hardnekkig, ook hier op A7 zoals u terecht opmerkt. Wat citaten dan maar:

    Het ESM is geen EU instituut. Om het populair te zeggen, het hoort niet bij het hele Brusselse EU gedrocht. Het is een ander gedrocht naast de EU super staat.

    Het is dus niet simpelweg zomaar een “steunfonds” zoals het steeds maar weer geschreven wordt. Het is een “staat”.

    Ik zou het nog sterker willen uitdrukken: het is een MONSTER-Bank. In de zin van een volledig autonoom (zelfs “diplomatiek en wettelijk immuun”) geld-distributie-instituut, een gedrocht, geschapen door de Banken, maar zonder dat het een spoor naar één van zijn makers bevat.
    Een Frankenstein-monster, omdat het nog slechts rudimentair de kenmerken van een normale Bank vertoont, terwijl deze laatsten alle tot ontaardde proporties zijn uitgegroeid.
    Zelfs het geld dat het met “incasso”-dwang inzamelt bij de belasting-betalers van de lid-staten, is “monopoly-geld”, omdat er geen geldig onderpand voor bestaat, maar het wel zijn machts-functie behoudt. In het vieze wereld-monopoly-spelletje dat “kill-or-be-killed” heet en in gewone taal “oorlog” heet, maar dat mag je niet zeggen. Wij moeten dat spelletje verplicht “economie” noemen.

    Geheel in overeenstemming met de metafoor “Frankenstein” kan het gedrocht, na tot “leven” te zijn gewekt, door zijn makers niet meer gedood worden, omdat het daarvoor te sterk is. Het ergste is nog, dat alle idiote ondertekenaars ons voortdurend voorhouden dat het een “Fonds” is, en dat het “Europees” is, om het maar “vertrouwd” te doen klinken,
    terwijl zijzelf inmiddels bang beginnen te worden van het monster dat zij hebben helpen uitbroeden. (zie de duitse protesten)

    Eens of Oneens: Thumb up 0 Thumb down 0

  71. Moor zegt:

    @ Een Burger zegt:
    10 juli 2012 om 17:00

    Oh ja, ook hier gaat het weer om religie…

    “At the time the lawsuit was filed, Chatwin told the station that the Colorado City government was “a theocracy.”

    Colorado City is het voorland, van waar wij met als begin: Ahmed Aboutaleb, burgemeester van Rotterdam, in de Randstad pijlsnel op af stevenen.

    Eens of Oneens: Thumb up 0 Thumb down 0

  72. Bas Koning zegt:

    @Kapotte rits
    Oh, natuurlijk, ik dacht al: ‘gold, gold, wat bedoelt die rits nou’.

    Luister, ik PIS op spellingsregels, ok? ‘in die tijd gold ook al’ vind ik PRIMA klinken, ik zeg het de hele dag, en iedereen begrijpt mij, en begint het ook te zeggen: IK MAAK DE SPELLINGSREGELS, snap je?

    Laarmans ook al met zijn ‘d en t’, FUCK TOCH OP met je spellingsfatsoensrakkerij. Als je het niet snapt, lees je maar een stripverhaal uit de vorige eeuw, toen men nog bureaux schreef.

    @Charles de Gaulle
    Werkelijk? Nakomelingen kan je niet ‘aannemen’ hoor.
    Probeer mij te volgen:
    -In 1980 kwam de koningin op de troon
    -Toen gold DEZE wet:
    “‘De Kroon der Nederlanden is en blijft opgedragen aan Zijne Majesteit WILLEM FREDERIK I Prins van Oranje-Nassau, om door Hem en Zijn wettige nakomelingen te worden bezeten.’”

    Wat zijn wettige nakomelingen van Willem-I?
    a) het moeten kinderen van twee met elkaar gehuwde mensen zijn, anders zijn ze onwettig.
    (van wiki: Buitenechtelijk_kind):
    Een menselijke bastaard, onwettig kind, onecht kind of buitenechtelijk kind is een kind van een vader en moeder die niet met elkaar gehuwd zijn. Een buitenechtelijk kind kon geëcht worden wanneer de ouders alsnog huwden.
    -Emma was niet gehuwd met de Ranitz
    -Emma bleef ongehuwd met de Ranitz, ook toen ze zwanger was en het kind net geboren was, dus Wilhelmina werd niet geëcht door de Ranitz.
    b) het moeten nakomelingen zijn
    Woordenboek: Nakomeling:
    Bloedverwant in neerdalende lijn.

    c) van WILLEM-I. Dus niet: van de RANITZ.

    Kijk even naar de jonge jaren van Willem-III, die had meer dan 30 kinderen verwekt bij jongedames, dat waren WEL nakomelingen van Willem-I, maar niet: WETTIG, want niet uit een huwelijk.

    Ze konden geen van allen aanspraak maken op de troon. Emma maakte met Wilhelmina een ONWETTIG kind (met iemand BUITEN het huwelijk, dat haar man ervan wist doet daar niets aan af), dat OOK al niet (!) afstamde van Willem-I.

    Dat Willem-III Wilhelmina het bastaardkind als zijn eigen kind omarmde, maakt van Wilhelmina nog geen NAKOMELING van Willem-I, en ook al geen ‘wettig kind’.

    Affijn, de EIS gold in 1980, dat men om een claim te kunnen doen op de troon, drie dingen moest aantonen:
    -dat je als kind gemaakt bent door twee met elkaar gehuwden (wettig kind is)
    -dat een van je ouders BLOEDVERWANT in NEERGAANDE LIJN is (nakomeling is)
    -van Willem-I.

    De vraag is: Kan Beatrix dat aantonen?

    Dat rechters het niet snel zullen toegeven komt omdat ze allemaal trouw hebben gezworen aan: Beatrix, en haar foto boven hun buro hebben hangen. Maar er is geen rechter die kan ontkennen dat ALS Wilhelmina NIET in neergaande lijn bloedverwant is van Willem-I, Beatrix dat ook niet KAN zijn, en dus NIET voldeed aan de eis die gesteld was: op de dag dat ze de troon beklom: ergo: ILLEGAAL op de troon geklommen is.

    Nogmaals; een eenvoudige dna-test kan de legitimiteit van haar claim, dat ze WEL afstamt van Willem-I onderbouwen. Dat ze dat niet doet, kan maar een ding betekenen: ze KAN het niet onderbouwen.

    In 1980 moesten troonopvolgers nakomelingen zijn, bloedverwanten in neergaande lijn zijn dus, van Willem-I. Als ze dat niet was zit ze dus op valse gronden op de troon. Geen enkele rechter kan dat ontkennen zonder te liegen.

    Er golden eisen, de koningin weigert te bewijzen dat ze aan die eisen voldeed. Ze CLAIMT alleen koningin te zijn.

    De crux zit hem in dat je misschien denkt dat een aangenomen kind ook ‘wettig’ kan zijn. Maar of dat nou waar is of niet (want daar kan je over debatteren), het laat onverlet dat Wilhelmina GEEN NAKOMELING is van Willem-III, ze mag dan, eventueel, ‘een wettig kind’ zijn, ze is daarmee nog geen ‘in neergaande lijn bloedverwant’.

    Misschien moeten we het zelf doen: 1000 euro uitloven voor iemand die een bewezen, gedocumenteerd dna-sample heeft van Willem-I, II of III, en nog eens 1000 euro voor iemand met een sample van Wilhelmina, Juliana of Beatrix, en dan betalen we een test, en hopla: we kunnen het resultaat “Is Beatrix een nakomeling van Willem-I: ja (danwel) nee” met winst aan een nieuwszender verkopen, lol…! Dat zou een stunt zijn!

    Ik erken Beatrix niet als koningin zolang ze haar claim dat ze in neergaande lijn afstamt van Willem-I niet hard kan maken.

    Vind je dat een terecht standpunt?

    We hebben het hier over ons staatshoofd! Die enorme ‘oh well’ houding bij de mensen heh: GRRRRRRR! Als meer mensen nou eens zouden vragen om dat bewijs, misschien dat het anderen dan weer opvalt, dat dat bewijs er niet is, net zolang tot het belletje rinkelt: wacht eens! Maar dan zit ze illegaal op de troon heh?

    En maar geld afpakken! En maar de macht kado aan derden, wat denkt ze wel? Onze meester claimt dat ze meester is, maar kan die claim niet hardmaken: toch werken de slaven braaf door….

    ONGELOOFLIJK! soms lijkt het wel of ik in een land vol zombies leef ofzo… Koeien, is misschien een beter woord. Melkkoeien. Die het allemaal wel best vinden.

    Totdat ook zij leeggemolken zijn: door de koningin en haar BilderBende.

    Eens of Oneens: Thumb up 0 Thumb down 0

  73. J.T. zegt:

    Ik begin er steeds meer in te geloven dat de tijd om bepaalde dingen politiek op te lossen zo zachtjes aan voorbij is.

    Iemand zou gewoon die EU-vlag er af moeten rukken. Er desnoods met een kanon op schieten. Zo simpel is dat.
    Windmolens moeten worden omgehakt (mooie taak voor Urk), tuig moet worden bestreden door verzetsstrijders, zoals de Molukkers dat doen in Culemborg.
    Niet meer praten, maar DOEN.

    Eens of Oneens: Thumb up 0 Thumb down 0

  74. laarmans zegt:

    Koning

    Helder schrijven begint bij helder denken, zei een vroegere leermeester.Onderdeel van helder schrijven is een juiste spelling en formulering.

    Het tegenovergestelde van helder schrijven is slordig schrijver.Jij voelt je er plezierig bij. Ik niet.

    Eens of Oneens: Thumb up 0 Thumb down 0

  75. Moor zegt:

    @ laarmans zegt:
    11 juli 2012 om 15:59

    Het tegenovergestelde van helder schrijven is slordig schrijver.Jij voelt je er plezierig bij. Ik niet.

    laarmans zegt:
    10 juli 2012 om 09:50

    De stamboor van Bea…

    In deze zelfde draad nog wel…
    Voelt u ook eens, hoe flauw het klinkt.

    Oja, en voor:
    @ laarmans zegt:
    11 juli 2012 om 10:02 :

    Het wordt hoog tijd voor een make over. Koop allereerst een moderne bril, dit kan echt niet meer.Scheer vervolgens die pratende kut af. Het is zooooo 60.

    Een tweede Rode Kaart voor onwelvoeglijk en sexistisch taalgebruik.
    U ziet, u bent niet de enige die vervelend kan zijn.
    Maar wel de laatste die over taalgebruik recht van spreken heeft.

    Eens of Oneens: Thumb up 0 Thumb down 0

  76. Bas Koning zegt:

    @laarsman
    Hier, een mooi meisje voor je, goed luisteren wat ze zegt:
    http://www.youtube.com/watch?v=Qg7jA-H-jMo&t=39

    Heel heldere poëzie. dit deel geeft goed weer hoe ik erover denk:

    “Fuck you, fuck you very, very much
    ‘Cause we hate what you do
    And we hate your whole crew
    So please don’t stay in touch

    Fuck you, fuck you very, very much
    ‘Cause your words don’t translate
    And it’s getting quite late
    So please don’t stay in touch

    Do you get,
    do you get a little kick
    Out of being small minded?

    You want to be like your father
    It’s approval you’re after
    Well, that’s not how you find it

    Do you,
    do you really enjoy
    Living a life that’s so hateful?
    ‘Cause there’s a hole where your soul should be
    You’re losing control a bit
    And it’s really distasteful

    Fuck you, fuck you very, very much
    ‘Cause we hate what you do And we hate your whole crew
    So please don’t stay in touch

    Fuck you, fuck you very, very much
    ‘Cause your words don’t translate And it’s getting quite late
    So please don’t stay in touch

    Fuck you, fuck you, fuck you Fuck you, fuck you, fuck you

    Eens of Oneens: Thumb up 0 Thumb down 0

  77. laarmans zegt:

    Moor

    Sinds de introductie van het Groene boekje wordt sexistisch als seksistisch geschreven.Flauw, he?

    Eens of Oneens: Thumb up 0 Thumb down 0

  78. codec zegt:

    J.T. ik ben erg blij met die EU vlag. De opponent is te dom om te poepen, verhoogt de Verfremdung van het volk en stimuleert nationalisme.

    Ik wil EU vlaggen op alle overheidsgebouwen en krachtig optreden tegen vernielers, zoals tegen de waxinelichthouderwerper. Gooi ze in een kerker!

    Eens of Oneens: Thumb up 0 Thumb down 0

  79. Janus Kop zegt:

    Laarmans: Een vrouw met haar op d’r kut is nog zeldzamer dan een man met haar op z’n kin.

    Eens of Oneens: Thumb up 0 Thumb down 0

  80. toetssteen zegt:

    @Tiny
    Huhuh, ze zijn er hoorbaar zeeeer tevreden mee:

    Wahnsinnige haben die Richter vorgeschlagen und ernannt.

    Diese von Wahnsinnigen ernannten Richter sollen nun ihre Auftraggeber stoppen?

    Die wären ja ganz schön wahnsinnig …

    —-
    Ik vraag me af hoe lang de burger de druk van de sap pers accepteren zal?
    Nu dat provocerende weer met de EU vlag.
    Is men er nu echt op uit nu de hele boel in elkaar (veel te vroeg, dat mag duidelijk zijn, maar ook daar is het systeem op gebouwd)stort, versneld een burgeroorlog uit te lokken?

    Eens of Oneens: Thumb up 0 Thumb down 0

  81. toetssteen zegt:

    @Laarmans
    Kunt u dat ook even zeggen tegen de eerste de beste representant van islam for weet ik veel?
    Nee hè, dat zit er dan weer niet in.
    Hartman moet zijn sik afscheren, want dan plakt ie beter op de foto.
    Maar we doen niet aan uiterlijkheden. Nee, natuurlijk niet!
    Heeft u al eens besloten of u tot de flower power wilt horen of tot de homo stropdassus of de geitenwollus maffus totalicus?

    Ow en vroeger had ik ook een baard en snor, keurig kort, want ik ging elke week naar de kapper. Maar ja, toen waren baard en snor nog zwart. Toen de zaak begon te grijzen heb ik baard en snor weg laten nemen. IJdelheid Laarmans, pure ijdelheid.

    Eens of Oneens: Thumb up 0 Thumb down 0

  82. Pierre Lebon zegt:

    Most recent interview Nigel Farage

    http://www.liveleak.com/view?i=a57_1342037528

    Eens of Oneens: Thumb up 0 Thumb down 0

  83. Moor zegt:

    @ Tiny zegt:
    11 juli 2012 om 19:49

    Heftig artikel, en heftige reakties, Tiny, dank voor de link.
    Alleen vrees ik dat maar weinigen dit journalisten-duits makkelijk ‘kauwen’ kunnen. Daarna zag ik pas je nederlandse uitleg daaropvolgend, en dat lijkt mij een goed idee.
    Anders krijgen we een nieuwe bron van non-informatie erbij: nl. dat het overgrote deel van de nederlanders de taal van hun – een paar honderd kilometer verderop wonende – buren niet verstaat, ondanks internet, ondanks alle moeite van de verspreiders.

    Eens of Oneens: Thumb up 0 Thumb down 0

  84. toetssteen zegt:

    @Pierre
    Farage heeft gelijk, zoals gewoonlijk.

    Eens of Oneens: Thumb up 0 Thumb down 0

  85. toetssteen zegt:

    @Moor
    Ik ben geen tolk vertaler, want die heb je hier wel bij nodig. Wat mijzelf betreft, ik lees dit net zo gemakkelijk als Nederlands, maar dan ben je, net zoals een Nederlandse tekst, bezig met in je hersens al bezig een samenvatting te maken. Immers, als je dat niet kunt, ben je eindeloooooos lang bezig met letters.

    EJ is een topper en Xander idem, maar ik voel me er niet toe geroepen.
    Neemt niet weg dat ik ook op Engelse (ook Amerikaanse en Australische) sites kom, op Franse, en Duitse. Chinees is een crime, dat zal ik ondanks alle inzet nooit leren.

    Eens of Oneens: Thumb up 0 Thumb down 0

  86. Moor zegt:

    @ toetssteen zegt:
    12 juli 2012 om 00:24

    Met u eens, Toetssteen. Heb zelf simultaan-vertalingen tussen franse en duitse business-bobo’s gedaan, en ken dat meta-lezen/horen. Toch ben ik blij dat we hier wat volgen van hoe het bij de buren gaat, en hoop dat de goede links blijven komen, met dank aan alle aanbrengers ervan.
    We leven wel in een curieus tijds-gewricht, moet ik vaststellen, een waarbij de langs-de-lijn zittende burger meer op de hoogte is van de blunders, dan zijn zogenaamde vertegenwoordigers die ze aan het begaan zijn.

    Eens of Oneens: Thumb up 0 Thumb down 0

  87. toetssteen zegt:

    @Moor
    ‘t Is de Open Draad. Heb je al eens geprobeerd om na veel Engels en daarna Frans, over te schakelen naar het Duits?
    Ik had samen met een collega een zeer onprofessioneel geval van de slappe lach. Het ging niet.
    Ach, de Duitsers hinnikten net zo hard. Want wij moesten het Frans vertalen naar het Duits.
    Dan kom je wel het voordeel tegen van thee trouwens, want mijn collega had de andere morgen zware moeite met elke taal. Ik meen dat calvados de trigger was.

    Eens of Oneens: Thumb up 0 Thumb down 0

  88. toetssteen zegt:

    @Tiny
    Het leukste en het makkelijkste is meertalig op te groeien.
    Slaap ze dame.

    Eens of Oneens: Thumb up 0 Thumb down 0

  89. Moor zegt:

    @ Toetssteen
    Ja, dat soort hilarische momenten ken ik ook. Voordeel is wel bij die zaken-meetings, dat je meestal de undivided attention van beide partijen hebt, omdat hun beider gewin op het spel staat. Heel wat anders dan de vrije nieuwsgaring hier, waar heel wat vertaalwerk soms paarlen voor de zwijnen lijkt, als je daarna de reakties leest.

    @ Tiny
    We zijn een verwend volkje van kankeraars en dramaturgen, en ons drama is meestal nog niet eens onschuldig ook, lijkt meer op het vallen van portugeese voetballers.
    De school-jeugd heeft massaal het duits weggetrapt zodra ze dat konden, ik merk het in de IT-business: daar creëert zich automatisch een aparte “clan” van echt duits sprekenden, en de rest laat hen links liggen of praat uit gemakzucht popsong-engels met ze.

    Meanwhile… denk ik dat ook het BVG in Karlsruhe prima weet, hoe het ‘voor de Bühne’ professioneel moet overkomen, en in september met een variant van “onbevoegd-verklaring” op de proppen zal komen, om zichzelf uit deze zelf-bedachte chantabele positie te redden.

    Eens of Oneens: Thumb up 0 Thumb down 0

  90. toetssteen zegt:

    @Moor
    Ach, laat ik het zo zeggen, net zoals jij hou ik niet van getrap onder de gordel.
    Grapjes moeten wel kunnen, anders zou je in slaap vallen.

    Weet je dat het me opvalt nu mijn zoon een kindje uit het voormalige oostblok heeft uitgenodigd om bij hem vakantie te houden, hoe beroerd zijn Duits is.

    Het mijne is blijkbaar belazerd genoeg. Maar ik schaam me diep omdat ik altijd en eeuwig zie dat…

    Bij de weg, al eens Singlish gehoord? Ow, dat mag ik niet meer doen…

    Eens of Oneens: Thumb up 0 Thumb down 0

  91. toetssteen zegt:

    Drie maanden… jaja. De keuze is alzo Wilders of de andere zijde van de gladiolen.

    Eens of Oneens: Thumb up 0 Thumb down 0

Geef een reactie


U moet ingelogd zijn om te reageren. Dit om spam te voorkomen

Top 10 reaguurders

deze maand
  1. LindaB LindaB (83)
  2. Moor Moor (66)
  3. Laarmans Laarmans (65)
  4. Koos Koos (53)
  5. R.A.F R.A.F (26)
  6. Leto 2 Leto 2 (23)
  7. Antivenin Antivenin (6)
  8. Rommedoe Rommedoe (6)
  9. kris kras kris kras (5)
  10. ojajoh ojajoh (5)
Donatie

Events

  • Geen events

Open Draad – 10 juli