De Hond Maurice
De peilingen,…….tja, wat moet je er mee. Ze zijn onbetrouwbaar en veelal politiek gekleurd. Zeker niet zuiver op de graat, maar wel een graadmeter. De verschillen tussen de Hond en Synovate zijn altijd weer vreemd, en geven de foutmarge ongeveer aan.
Overigens is het voorspelde zetelaantal niet zo zeer het probleem, men kan er gerust aan aflezen of een partij stijgt of daalt, de moeilijkheid zit ‘m in de duiding. Men denkt te weten waarom mensen naar andere partijen migreren, en dat is nogal discutabel.
Deze week verliest de PVV volgens de Hond drie zetels. Dat lijkt me gezien de reacties op het PVV beleid in mijn omgeving, nog redelijk gematigd. De SP wint er weer een, en komt virtueel op gelijke hoogte met de VVD, 30 zetels.
Volgens de Hond is dit het effect van enkele bezuinigingen waarbij de PVV betrokken zou zijn, ik hoorde eerder deze week al dat het kwam omdat men zo vreselijk op Oranje gesteld is, en het vermoeden dat de affaire Bosman meespeelt. Dat is allemaal onzin.
Hoewel het amateurisme van de PVV politici een rol speelt, men begrijpt tenslotte feilloos dat mensen die zich niet kunnen inhouden, weinig voor elkaar zullen krijgen, is de onderliggende oorzaak van de bergafwaartse beweging een andere. Meerdere andere zelfs.
Het electoraat van de PVV bestaat grofweg uit twee groepen. De eerste zijn de mensen van de eerste negen zetels, de mensen die verliefd werden op Wilders’ onafhankelijkheidsverklaring, een fiere verklaring die mensen en hun verantwoordelijkheden en rechten serieus nam, geworteld in het liberale gedachtegoed, overgoten met gezond verstand.
De rest, alles van 9 tot en met 25, en zelfs 30 in sommige peilingen zijn de opportunisten, mensen die vooral met hun eigen portemonnee stemmen. Hun goed recht, en voor alle andere partijen geldt het zelfde, maar minder geschikt voor een liberale partij. De getuigeniskiezers hebben het afgelegd, vanuit realisme, en de wens om te groeien, is de PVV van richting veranderd, zelfs richtingloos geworden.
Een aantal zaken spelen een prominente rol:
• Men ziet dat alleen de SP ruggengraat genoeg heeft om haar anti-Europahouding daadwerkelijk te bestendigen.
• Men vreest dat de focus op islamisering ten koste gaat van gewichtiger zaken, zoals Europa, beseffende dat een sterker Europa volautomatisch zorg zal dragen voor een sterkere islamisering.
• De afwezigheid van Wilders in het debat, de zielige tweets nu en dan, en z’n preoccupatie met z’n eigen rol in verre landen.
• Het gegeven dat er zich een groot aantal socialisten bevinden tussen de tweede generatie PVV ers, geen principiëlen, maar niettemin toch socialisten. Meewerken aan bezuinigingen is niet waarvoor ze PVV hebben gestemd.
Het eerste punt geeft zelfs de meest verstokte rechtsmens te denken. Als fel anti-federalist is er dus maar één partij die het vooralsnog meent wanneer ze zeggen tegen verregaande Europeanisering te zijn.
Het tweede is een strategische keuze, men weet inmiddels wel hoe Wilders over de islam denkt, maar teveel nadruk op het afstoppen van Europa zou het kabinet in de problemen brengen.
Het derde punt is eigenlijk een voortvloeisel uit het magere personeelsbeleid van de PVV, Agema cs hebben teveel ongeleide projectielen en gelukszoekers aangenomen, en te weinig hoogvliegers die het podium met Wilders kunnen , of mogen delen. Wilders’ verminderde aandacht voor de Nederlandse politiek heeft nu z’n uitwerking. Het was een bewuste keuze, men wilde het podium niet delen.
En tenslotte het vierde punt, óók genoemd door de peilers: de mensen die op de PVV stemden omdat ze dachten dat deze partij de verzorgingsstaat volledig in takt zou houden. Ze zullen langzaam vertrekken.
Maar bovenal zijn het in mijn omgeving, een liberale ondernemers omgeving, vooral de mensen van het eerste uur die afhaken. Hun maatschappelijke keuze voor de PVV rendeert niet, en men vindt de partij te weinig liberaal en professioneel. Dit is een probleem, omdat de PVV gefundeerd is op die groep eerste uurs volgers. Wanneer ze wegvallen verwordt de PVV tot een soort van SP, maar dan zonder geschikte mensen, functionerende organisatie, of coherente achterban.
Overigens is de grote winnaar straks bij de verkiezingen waarschijnlijk de Partij van de Thuisblijvers.
Het is nu zaak voor de PVV om zichzelf opnieuw uit te vinden. Er is, onder een breed deel van de bevolking, onwaarschijnlijk veel sympathie voor Wilders, men herkent de opofferingen die hij zich getroost heeft, en wéét dat het er weliswaar nu niet uitkomt, maar dat het er wel degelijk in zit.
Een rigide personeelsbeleid, openstelling voor talent, een goede politieke opleiding, het benaderen van hoogvliegers, het moet nu gebeuren. Zo’n kwiebus als Bosman was, in een open partij, met degelijke schifting, al lang door de politieke mand gevallen. Er is nu , na ruim zeven jaar ervaring met een eigen partij, moeilijk vol te houden dat men geen beginnersfouten wil maken.
Kom op Wilders, stof die onafhankelijkheidsverklaring eens af, en ga je eigen koers varen. Verkoop je huid duur, en geef de Kiezer, wat de Kiezer toebehoort! Er liggen dertig liberale zetels op je te wachten.












Goede analyse Zande. Ik zie hier ook de PVV’ers van het eerste uur afvallen. Hij zal ook dat islamgedoe, vooral in het buitenland, een beetje moeten dimmen. Meer actie tegen Europa is dringend gewenst.
Hoorde net Ruttekke op Buitenhof zeggen dat hij het prima vindt dat er €1.05 van de € 1.75 per liter benzine uit accijns bestaat.
Maar ik heb het af moeten zetten want ik wil mijn lunch graag binnenhouden. Jeetje wat een idioot.
Die anti-Europahouding van de SP valt te prijzen, maar zal nooit tot wasdom komen in regeringsverantwoordelijkheid. Dat pikken de eurofielen van PvdA, CDA, D66, GL en VVD niet en het is vooral verboden door de EUSSR.
Martin Bosma zit weer knikkend mee te lezen, weer een spot-on stuk over de PVV van ‘die’ Zande.
Hopelijk trekt hij er lessen voor de toekomst uit. :-)
Goeie tekst! Graag had ik gezien dat het anders was, maar helaas. Er is echter momenteel voor de PVV geen alternatief. Thuisblijven bij de volgende verkiezingen en dat zal Zande toch niet willen. Of juist wèl?
Joost Niemöller concentreert zich op het gebrek aan kwaliteit bij het PVV-personeel en de afwezigheid van een interne discussie en demokratie en de totale gerichtheid op de persoon van Geert Wilders. Overigens gelden de laatste 3 argumenten nmm. ook voor de SP.
http://www.dagelijksestandaard.nl/2012/01/pvv-de-partij-van-de-oneliners
Welke hoogvlieger wil zich nu bij de PVV aansluiten en geassocieerd worden met het grote aantal tokkies dat het pluche bevolkt? Door Wilders’ ijzeren discipline blijven LPF-toestanden nog redelijk beperkt, maar een LPF-scenario ligt in het verschiet, zeker nu de SP de anti-Europa-agenda heeft gekaapt.
@ Esox. Zonder hoogvlieger te zijn, word ik nu alweer weggezet als tokkie! Ik protesteer! (als Fulco het had beweerd, had ik het geaccepteerd.)
Vederso, in een stemhokje een vakje rood maken is nog iets anders dan in de Kamer gezellig naast Graus te gaan zitten.
Zande ik geef je een compliment, al doet het pijn dat het zo is. Maar afvallen nu! ik zou me schamen. Hij raakt te veel waar ik voor sta.
links zal alles doen via manipulatie om de pvv kapot te maken zie rtl tv reclame je ziet daar in steeds minder Nederlanders of anderen tv programma’s waar je dood gegooid woord met allochtonen.het nieuws dat verschrikkelijk vervals of gedraaid woord.
PS ( kan iemand mij uitleggen waarom het linksegal ons land en cultuur zo sloopt )
Ik denk dat het binnen de muren bij die gasten behoorlijk crisis is…
Voorzie een afsplitsing…waarvan Wilders en Agema de dupe worden…
Iedereen met gezond verstand voelt aan dat het zo niet verder kan…
Iemand daar zal met gezonde nieuwe en frisse ideeën, naast de islam, net nu behoorlijk veel kans maken om een groot deel van hun electoraat over te nemen.
@ Dr. Kwast…
Net nu laten merken dat ze stemmen verliezen is het enige wat die gasten misschien echt wakker kan schudden…
Enige schriftelijke communicatie is, een uitzondering daargelaten, zo goed als onmogelijk, enig antwoord komt zo goed als nooit terwijl je wel merkt dat ze ideeën over nemen…
@ Esox. Het gebrek aan kwaliteit; dat staat in het artikel van Zande en ook van Niemöller. Dat is jammer, om niet te zeggen; treurig, maar ik sluit me bij Dr. Kwast aan.
Onderstaande link past hier bij bovenstaand artikel, bij het artikel “Het begin van een nieuw jaar…” en ook bij “Schopstoel”. Nmm. gaat het echter om de Euro en de implosie van de EU. Alle afgeleide vraagstukken (immigratie) worden in het verlengde daarvan opgelost. Of niet! Desondanks deze link naar Carel Brendel:
http://www.carelbrendel.nl/2012/01/14/premier-duwt-koningin-in-de-rol-van-de-kortzichtigargeloze-toerist/
@ Vederso, link Brendel…
Het bezoeken van een “godshuis” van een god die via zijn profeet zwaar aanzet tot het vermoorden en afslachten van allen, die zich niet tot de islam (willen) bekeren, dus ook haar eigen onderdanen, vind ik, hoofddoek of niet, zowiezo niet kunnen…
Dat ze dáár maar eens goed over nadenken !
@ A3an. Helaas is de situatie veel ernstiger, dan dat Hare Majesteit in een ver verwijderd land een abaya aandoet. S&P waardeert 9 Europese landen af. Obama omarmt de Moslim Broederschap en de PVV…? Treurig, treurig.
http://frontpagemag.com/2012/01/13/the-obama-brotherhood-love-affair-heats-up/
Ik las vandaag dat Wilders verklaard heeft dat de Europese commissie “haar verstand verloren was” omdat ze Turkije absoluut inspraak wil geven in de nog te maken Europese regelgeving.
Uitspraak waar ik 100 % achter sta.
Ik kan het artikel niet terugvinden. Misschien was het artikel online en is het reeds weg compleet weg gecensureerd.
Mogelijk hebben die Yanks in het geniep die moslims en hun hele MO-clan zoveel wapens verkocht dat ze de gevolgen amper kunnen overzien…
In Libië liggen 10.000-den anti-luchtdoelraketten van ze of weet-ik-wie zo even niet uit mijn hoofd…
Als ze daarmee straks eventueel op onze airliners gaan paffen kunnen we weinig uitrichten, tenzij we alleen nog met een Air Force 1 gaan vliegen…
@ Vederso,
Naar aanleiding van je link naar DDS heb ik dat programma gekeken.
Die tuthola met dat Limburgs accent zal je kind maar moeten halen zeg. En die “ondernemer” daar zou ik nog geen potlood van kopen. Jammer dat Joost zich daarvoor leent.
Nederlands Verzet
Ik kan u dat wel uitleggen, maar wilt u het ook geloven?
Een volk bestaat grotendeels uit sukkels, dus het wordt nooit wat. Alleen een elite kan zich inhouden en zich nergens mee bemoeien.
Ik blijf niet thuis bij de volgende stemming, maar scheur mijn stembiljet kapot. Als ik dat laagwaardige buitenlandse stemvee ter Nederlandse verkiezingen zie hobbelen, dan ga ik al over mijn nek!
Wanneer worden de gore landverraders die dit nodig vonden eens aangepakt.
De gemiddelde door De Hond geënquêteerde kijkt naar de verpakking, niet naar de inhoud. Als je gezellig (Roemer), vlot en goedlachs (Rutte) of lekker dwars (Wilders, zolang het nog duurt)over komt, zit je op rozen. Wilders kan het geloei tegen de islam beter even laten rusten, indachtig Clintons It´s the economy, stupid!´
@Zande
In een dergelijk kort tijdbestek een stabiele partij opzetten en voldoende macht(zetels) te vergaren om een rap naderende catastrofe af te wenden is nagenoeg onmogelijk, zeker in een land als NL waar een substantieel deel van de bevolking direct of indirect afhankelijk is van de staatsruif.
Ik denk dat Wilders zich hier terdege van bewust was/is wat verklaart dat hij vele kubieke meters water bij zijn onafhankelijkheidsverklaring wijn heeft gedaan.
http://www.rug.nl/dnpp/politiekePartijen/PvV/verklaring.pdf
Had hij zich aan zijn onafhankelijkheidsverklaring gehouden was dat misschien toen goed geweest voor zo’n 12 zetels, maar in de huidige situatie waar het aantal staatsruif afhankelijken rap tempo toeneemt zou het mij niet verbazen dat dit nu maar de helft zou zijn.
Dat Wilders heeft gekozen voor de huidige weg zie ik meer als noodzaak om enige kans te maken om voldoende macht(zetels) vergaren van enige betekenis, helaas is dit ook niet gelukt.
De kans dat Wilders/PVV zou slagen met welk program dan ook enige macht van betekenis te vergaren schatte ik op voorhand al laag in.
Dat het opzetten van een landelijke politieke partij in dit tempo niet zonder de nodige incidenten zou verlopen was te verwachten, zeker omdat zoals bij de PVV de (zichzelf benoemde)elite zich geen kans onbenut laat om dit uit te vergroten om de PVV te besmeuren.
Wilders/PVV heeft het geprobeerd en verloren, zoals het elke nieuwe politieke partij zal vergaan die de wandaden van de huidige sleutelpositie bezettende (zichzelf benoemde)elite aan de kaak wil stellen.
Ik heb de hoop op de politiek aan de wilgen gehangen, stemmen doe ik niet meer omdat het geen moer meer uitmaakt op wie je stemt.
Ik bereid me liever voor op de komende onafwendbare catastrofe en hoe die met mijn familie te overleven, zouden meer mensen moeten i.p.v. te vertrouwen in een dood politiek paard.
@ CDlogo,
Ha ik had hem net op de OD gepost:
http://www.welt.de/politik/deutschland/article13816069/Diese-deutsche-Familie-lebt-praechtig-ohne-Geld.html
@N.O.Brains 15 januari 2012 om 16:19
Geld zal het probleem niet zijn, dat heb ik al veilig gesteld ;-)
@ CD,
Wist niet dat geld nog veilig te stellen was in deze wereld.
@ N.O.Brains. Joost kan momenteel even niet kiezen. Hij zit in een zgn. identiteitscirisis. Gaat wel weer over.
@N.O.Brains 15 januari 2012 om 16:32
@Zande 15 januari 2012 om 16:35
Als je het hebt over geld in een of andere valuta heb je gelijk.
Er zijn ook nog andere manieren om je bezit veilig te stellen, probleem zal echter zijn wanneer de pleuris uitbreekt dit te verdedigen/behouden.
@Zande 15 januari 2012 om 17:08
Ben ik ook, ik verwacht dat het niet veel problemen zal geven om de geschikte personen te vinden om mij te helpen met het te verdedigen.
In die situatie is het grote voordeel dat je wat te bieden hebt waar een mens niet zonder kan ;-)
Liever een Bosman dan een Bosmá!
Het is belachelijk en hoogmoedig om te denken dat de PVV pas zal slagen als de partij alleen bestaat uit keurige, intellectuele mannen, die nooit één onvertogen woord zeggen. Dan heb je het leven niet begrepen.
De PVV flopt omdat Wilders geen leiderskwaliteiten heeft en geen goed fundament. Op zo’n partij kan onmogelijk nog zegen rusten. Zeker niet meer na zijn knieval voor het COC.
Willem van Oranje had soms wat te stellen met de geuzen, die zich zo nu en dan uitleefden. Maar hij had, i.t.t. Wilders, liefde voor het volk van de Nederlanden. Hij riep ze tot de orde, maar verstootte ze niet. Hij wist ook wel dat de overwinning niet van keurige boekenmannetjes moest komen.
Een ezel in het gemeen, stoot zich niet 2x aan dezelfde steen. De SP is bezig zich minimaal in de moderne voor de derde keer aan dezelfde steen te stoten. Sinds de kritiek op de brochure “Gastarbeid en Kapitaal (1983), waarop dit schielijk in de shredder verdween (Brendel) mijdt de SP het 3i-debat. Dat is haar goed recht, maar kan op de lange duur niet goed aflopen. De vorige stenen waren Weimar, waar de communisten tegen de sociaal-demokraten (in Berlijn) gemene zaak maakten met de nazi’s van Goebbels. Het volgende voorbeeld is Iran waar Links meende te kunnen samenwerken met Khomeini, maar ze hingen als eersten aan de hefkraan. Diezelfde fout is de SP bezig weer te maken. Omdat de SP misschien wil/kan leren van de geschiedenis, ga ik even opzoek naar een artikel van een onbesproken marxistisch ideoloog, opdat de SP op haar schreden terugkeert.
SP wil het liefst een kabinet aanvoeren
De SP doet het in de peilingen van Maurice de Hond zo goed dat regeringsdeelname serieus in beeld komt. Daar voelt de partij ook veel voor. “De SP is klaar voor deelname aan een kabinet”, zegt de Rotterdamse SP-leider Leo de Kleijn.
http://www.rijnmond.nl/nieuws/15-01-2012/sp-wil-het-liefst-een-kabinet-aanvoeren
Er is hier (en ook gisteren op “de vermoorde onschuld) al veel goeds gezegt wat ik niet weer zal herhalen.
Ik vondt die onafhankelijkheids verklaring van Wilders ook heel goed. Ik zou graag een echte liberale (libertarische) maatschappij zien met lage belastingen, weinig regeltjes enz (zeg maar Ron Paul). Maar zo’n partij zou het in Nederland nooit halen. Wie heeft er ooit van de http://www.libertarischepartij.nl/ gehoord?
Wat ik van Wilders verwacht is dat hij de islam, europa, staatsschuld, ontwikkeling hulp, overbodigge ambtenaren enz. aanpakt. Dat “probeert” hij ook. Of dat nu met of zonder socialistisch sausje gebeurt maakt me niets uit. Want pas als bovenstaande problemen opgelost zijn kun je praten over lagere belastingen en terug dringen van de overheid en zo een gezond financieel klimaat creeren
Gevonden. “Zal het kwartje (bij de SP) ooit vallen?” of de wal keert het schip!
http://gatesofvienna.blogspot.com/2011/11/will-penny-ever-drop.html
Nou ik loop nog net niet in berenvellen, gewoon omdat hier geen beren zijn. Maar ik kan u wel mededelen dat ik alle stropdassen naar de Kliko heb verhuisd.
@N.O.Brains 15 januari 2012 om 18:30
Alle stropdassen naar de Kliko verhuisd ?
Hmm….juist ja, dus als ik uw goed begrijp is bijv. het wapen wat een moordenaar hanteerde de schuldige en niet degene die het gebruikte ?
Vreemde stellingname……ik moet er even aan wennen ;-)
@ CDlogo
Huh? Ik wilde alleen maar aangeven dat ik niet meer wens rond te lopen als een aangeklede aap met zo’n strop om mijn nek. Het andere nutteloze mannenkledingstuk “het colbert” heb ik inmiddels ook afgeschaft.
*Neef in Canada belt voor berenvellen*
Ik heb de das weggedaan, slechts de strop blijft mij nog over…
Tsja, die onafhankelijkheidsverklaring. Die is me uit het hart gegrepen. Maar dat is goed voor 6 zetels. Daar zat mijn stem ook bij.
Toen kwam Martin Bosma. Die zag de verzorgingsstaat als speeltje van links, dat je steeds in de waagschaal kunt leggen als je iets eist op gebied van immigratie, OS, PO, EU en windmolens. Want we kunnen het nu eenmaal niet allemaal hebben.
Het liefste heb ik geen verzorgingsstaat, geen OS, geen PO, geen windmolens, geen huursubsidie, geen HRA, geen BPM/HSB, geen inkomstenbelasting en enkel de EER ipv de EU en de gulden netjes naast de Euro, D-mark, Franc en Drachme.
Maar dat kan niet. Niemand weet waarom dat niet kan, maar het kan niet. Terwijl het ooit niet anders kan. Dat is altijd het rare.
De PVV lukt het gewoon niet, om te doen wat ik wil dat ze doen. Ze hebben goede PR, maar geen macht of invloed. Die paar PVV-malloten die lelijk in het nieuws komen, daar haal ik me schouders over op. Mijn grootste probleem met de PVV is dat ze de VVD en het CDA niet kan overtuigen op cruciale punten.
Dat zijn natuurlijk de problemen van de VVD en het CDA, maar de PVV lost die problemen niet op. En daarvoor heb ik PVV gestemd: om de tentharingen aan de rechterkant van die ‘rechtse’ tenten stevig vast te slaan. De VVD en het CDA zijn echter ‘out of control’ voor wat betreft linksheid en eurofiliteit. Daar helpen die tentharingen dus helemaal niet voor.
Wat nu? Geen idee.
Zande,
Bosma is een luchtfietser en COC-handlanger.
Waarom ik het opneem voor de uitgekotsten? Omdat mijn hart niet te hoog zit en ik de schijn-intellectuele en schijn-deftige wereld uitlach.
Jij schijt en kijkt neer op het gewone volk. Dat heb ik al vaak gelezen in je reacties. Terwijl je zelf ook ‘maar’ een gewone man van het volk bent. Ook al ben je eigen baas.
Vergis je niet in de mensen van de werkvloer. Ze doorzien feilloos een hoogmoedig mens, die denkt dat de gewone man dom is.
Bosman is inderdaad onverstandig geweest om zich zo lomp te uiten. En het zou uitermate zwak zijn wanneer hij excuses aan gaat bieden. Hij hoort aangifte te gaan doen tegen die Uringa.
Een goed partijleider weet zijn mensen te inspireren, omhoog te trekken en te vergeven. Maar daarvoor moet je mensenliefde en wijsheid hebben en dat heeft Wilders beslist niet.
@J.T.
U heeft vooral liefde voor andermans portemonnee. Laten we het niet mooier maken dan het is.
tipo zegt:
Wat nu? Geen idee.
Geduld hebben.
Is de PVV achterban fascistisch?
Nee nog niet.
Als de PVV verder gaat zakken met zetels, zal er een
fascistische partij opstaan.
De leren laarzen zullen weer stampen door de straten.
Nationalisten met Nederlandse vlaggen.
Grenzen dicht en islam er uit zal hun slogan zijn.
Zie nog even de geschiedenis terug.
Het punt waar we nu zijn zou zomaar 1925 kunnen zijn.
Geschiedenis heraalt altijd omdat de mens niet wil leren.
Dus houd de prijs van een brood maar in de gaten dan weet u genoeg.
@Hora finita
Fascisme is ondefinieerbaar in het huidige tijdperk. Het is een scheldwoord zonder duidelijk omlijnde inhoud. Het wordt door Marxisten en anti-semieten zoals Praxton enkel gebruikt om Isreal in een slecht daglicht en de islam in het zonnetje te plaatsen. Daar kan ik dus niet zo veel mee.
Ik zal wel braaf op de PVV stemmen, en hoop dat de Nederlandse bevolking ooit libertarischer en minder overheidsafhenkelijk wordt. Er is echter niets dat er op wijst dat dat er nog van gaat komen.
@Tipo
De definitie van Lucky9 is anders spot-on.
http://www.artikel7.nu/maatschappij/waarom-u-zich-niet-geintimideerd-moet-voelen.html
@N.O.Brains 15 januari 2012 om 19:03
Sorry dan heb ik u verkeerd begrepen.
De stropdas is nu ook niet bepaald mijn favoriete kledingsstuk maar mijn klanten zijn nogal gecharmeerd van een representatieve indruk dus ben ik regelmatig totdat verrekte onhandige ding gedoemd, helaas zit er dus voor mij die dingen in de kliko flikkeren voorlopig niet in :-)
NOB fipo: “Hoorde net Ruttekke op Buitenhof zeggen dat hij het prima vindt dat er €1.05 van de € 1.75 per liter benzine uit accijns bestaat.”
Heb het hem niet horen zeggen maar dan slaat ie de plank weer eens lelijk mis. De accijns op 1 liter benzine bedraagt 73 cent. Dan komt er nog een voorraadheffing bij en vervolgens wordt over al dit moois ook nog eens ‘waarde toegevoegd’ door de belastingdienst.
Persoonlijk denk ik dat het artikel op een paar zeer pijnlijke punten gelijk heeft.We zullen er mee moeten leren leven dat Wilders minder inhoud heeft dan Pim Fortuyn.
Hetgeen onverlet laat dat ook Pim zijn handen meer dan vol gehad zou hebben om voldoende talent aan zich te binden.Dat dat nog lang niet zo was bewijst het debacle dat de LPF onderging na de moord.
Datzelfde probleem ondervind Wilders nu.(niet de moord natuurlijk, althans nog niet)
Beeldvorming door de media doet de rest.
Ook de ‘gevestigde’ partijen hebben zwakke broeders binnen de gelederen, alleen hebben die partijen voldoende opvoeders binnen hun organisatie om al te grote missers te voorkomen of onder het tapijt te vegen.
Dat heeft de PVV nog lang niet, en dat zal ook nog wel een tijdje duren.
Helaas is er geen enkel alternatief, aangezien er niet één partij is die écht werk wil maken van het aanpakken van de immigratie of het bevorderen van remigratie.
Ook ik betrap mezelf op ongeduld vanwege het uitblijven van aansprekende resultaten, maar ik houd hoop !!
Hora Finata
Jaja, iets gemist zeker?
http://dissertations.ub.rug.nl/FILES/faculties/arts/1994/a.p.m.cammaert/h1.pdf
@De Gaulle
Het is knokken in de marge en hopen dat de knal eerder komt dan gepland.
Maar één ding weet ik verdraaide zeker Yankeeland zal de lachende derde zijn. Als die vervloekte EU er niet was, zou het welvarende deel er beter aan doen om de banden aan te halen met de groeimarkten. Niet om daar het bed mee in te kruipen, maar soms scheppen in figuurlijke zin bepaalde belangen vreemde bedpartners.
Die paar zeteltjes achteruitgang zegt niets.
In aanmerking genomen dat de PVV continu in de negatieve media aandacht ligt. Een logisch personeel probleem heeft. (negatief imago) Waardoor zgn hoogvliegers die normaal gesproken al een goede baan hebben (Dat hebben hoogvliegers, anders vlogen ze niet zo hoog)niet snel die goede baan opzeggen om met “PVV pest” besmet te raken.
Dat ze zo ver gekomen zijn incl. de gedoogconstructie is een wereld prestatie.
Als de SP kleur moet bekennen (Zie het linkse blok)
loopt de ballon net zo snel leeg als die van het CDA.
Kies je voortaan de SP, dan krijg je de rest er ook bij.
Betekent in de praktijk:
Meer staatsschuld! Meer overtollige inloop van onrendabelen, meer subsidie. Links aan de macht!
De kritische Europese houding verwatert.
Het moet niet te gek worden, maar je moet de PVV de tijd gunnen om te rijpen.
Een echt alternatief is er niet.