Geplaatst:: wo, mei 30th, 2012

De Jager “relevant” voor Europa?

In de amechtige pogingen om in Europa straks de fijnste baantjes weg te slepen, heeft ons Minister van Financiën keihard toegeslagen. De Europese Commissie heeft laten weten de Nederlandse aanpak van het begrotingstekort “relevant” te vinden. Ik ben benieuwd of je met dat oordeel af kunt studeren: “relevant.” Ik vrees van niet, tenzij je in Tilburg studeert.

Hoe de Kunduz-coalitie (VVD, CDA, GL, D’66 en CU) de crisis heeft aangepakt weten we inmiddels. Wie werkt betaalt. Niet echt een liberale aanpak, maar een kniesoor die daar wakker van ligt. De vrucht van uw arbeid behoort immers anderen toe en anders had u gewoon politicus moeten worden, hulpverlener in ontwikkelingssamenwerking, ondersteuner van kansarme “vluchtelingen,” maar ook als allochtonenbegeleider zijn de vooruitzichten uitstekend. Wie groene vingers heeft zit helemaal gebeiteld, want alhoewel er met het milieu niks mis is, zijn de reclamecampagnes om het tegendeel aan de man te brengen ongekend. De oplossing om dit te kunnen betalen is simpel: “lenen.”

Dat is dus kennelijk “relevant” volgens Olli Rehn, een Fin van welk volk we niet zo heel lang geleden nog dachten dat ze redelijk goed bij hun positieven waren. Die stelling lijkt mij ruimschoots weerlegd, met Rehn’s kwalificatie “relevant.”

Het hele begrotingstekort is namelijk onnodig en waanzinnig. In een land als Nederland waar we een afschuwelijk hoge arbeidsproductiviteit kennen, slokt de Overheid het grootste deel van dat inkomen op om het opnieuw te verdelen. Waaraan? Aan systemen waarmee zij zichzelf grotere sommen kan toe-eigenen dan nu al het geval is en om een niet werkende achterban aan het eten te houden die aan dat in stand houden bijdraagt door op de gulle gevers te stemmen.

Volgens de Europese Commissie is dat “relevant.”

Als we alle subsidies, groen of niet groen, af zouden schaffen, resteert een overschot. Dat overschot wordt groter indien we pas op de plaats maken met ontwikkelingswerk. ( = steun aan met name Afrikaanse dictatoren ) Wanneer het niet bestaande milieuprobleem eindelijk eens erkend wordt als geen probleem, dan komen we al een stuk verder en kan het overschot heel vlot 20 % bedragen bij het huidige belastingpeil.

U wilt nog meer overschot? Dat kan.

Schaf Provincies af maar maak “grootgemeenten” waarin kleinere gemeentes dan nu samenwerken d.m.v. uitgekiende en écht werkende computersystemen. Bekijk nog eens of het nu echt nodig is om zoveel BTW te heffen. Is het niet wijzer om het Midden- en Kleinbedrijf, wat 70% van onze economie uitmaakt, nadrukkelijk gelegenheid te geven tot vernieuwing en ontwikkeling?

Ik zou me moeten schamen om het te zeggen, maar Hitler nam in 1933 een failliet Duitsland over. De Oostenrijker was na 7 jaar in staat om heel Europa te onderwerpen aan zijn waanzin. Dat mag natuurlijk nooit meer gebeuren, (hoedt U voor Oostenrijkers zodoende) maar was de EU niet vooral opgericht om Hitler na te doen, echter nu zonder oorlog?

Zelfs dat klinkt “relevant.”

0
0
  

Over de auteur

Tot nu: 48 Reacties
Geef je mening
  1. Luuks Bonsink zegt:

    Olli Rehn duikt regelmatig met een groep journalisten in zijn sauna om hen te brainwashen.

    Eens of Oneens: Thumb up 0 Thumb down 0

  2. Luuks Bonsink zegt:

    In Finland heet het gebruik van de sauna “verfrissend voor de geest” en het ondenkbaar dat sauna’s worden gebruikt als vermomming voor seksclubs.

    zie: http://finlandsite.nl/finlandsite/finland/inhoud/page.php?9#2

    Eens of Oneens: Thumb up 0 Thumb down 0

  3. philippine zegt:

    Toen ik vandaag Barosso, Olli Rehn, J.K. de Jager op de tv had gezien, wist ik dat het hopeloos is.

    Eens of Oneens: Thumb up 0 Thumb down 0

  4. Luuks Bonsink zegt:

    Lees alles over Oli Rehn.

    http://www.express.be/articles/nl/vipsweek/slechte-week-voor-olli-rehn/163513.htm

    Eens of Oneens: Thumb up 0 Thumb down 0

  5. JiepMK zegt:

    Die BTW-verhoging zorgt ervoor dat we minder gaan besteden en dat we van wat er nog aan consumptie over blijft doen we een groter deel zwart. 10,5% verhoging, killing voor de economie en de begroting gaat het dus niet helpen. Briljant.

    Eens of Oneens: Thumb up 0 Thumb down 0

  6. kapotte rits zegt:

    Helpen helpt hier niet en al helemaal niet in Afrika. Onmiddellijk stoppen met geld weggooien. Uitvreters terug en we worden rijk, maar vooral vrij!
    Turkije voor de Marokkezen, Marokko voor de Turkezen, hebben ze wat te doen.

    Eens of Oneens: Thumb up 0 Thumb down 0

  7. Gelukkig bemoeit Brussel zich ook al met de HRA. Fijn om te weten dat er voor ons gezorgd wordt met zoveel liefde.

    Eens of Oneens: Thumb up 0 Thumb down 0

  8. HF zegt:

    Henny Eekhof.
    Hier nog een paar.

    Verkopen !!!!
    Spoorwegen.
    Havens.
    Vliegvelden.
    Aan bedrijven met 60% aandelen in Nederlandse handen.
    IK belasting naar 30%
    Loonbelasting afschaffen
    BTW naar 15%
    Kerntaak van de staat, infrastruktuur, leger en justitie.
    80% ambtenaren aan het werk in bedrijven.
    Milieu regels afschaffen.

    Bedrijven zullen in de rij staan om hier te mogen ondernemen.
    Dan kunnen die 500.000 werklozen aan het werk.
    En dan hebben we echte westerse gastarbeiders weer nodig.

    Eens of Oneens: Thumb up 0 Thumb down 0

  9. JiepMK zegt:

    @TWN

    Lachen zeg, die eurofielen die telkens zeggen dat ‘we’ een nieuwe oorlog moeten voorkomen. Maken een paar cruciale denkfoutjes. A) De gemiddelde burger weet niets eens wat een staatsobligatie is en krijgt de LTRO’s, ESMmen, EFSF’en en eurobonds om de oren geslingerd. Als het dan fout gaat, zoals nu, in welke richting ga je dan denken? Het is al zo lastig te verkopen en dan krijg je van die faalhazen. Wel ESM, geen eurobonds, zoals Rutte nu probeert te verkopen. Zo dom. Geeft niet, van Joop.nl tot DDS, tot A7, 99,9% van de lezers begrijpt er geen reedt van, maar de weerstand tegen de EU groeit wel.

    *bloembol bakt*

    Eens of Oneens: Thumb up 0 Thumb down 0

  10. JiepMK zegt:

    Jij en ik ontspringen de dans wel, en Henny al helemaal, al zou een bloembollendieet voor hem geen kwaad kunnen. Alleen Henk en Ingrid die straks werkloos worden en hun woning voor 50K onder water hebben staan, die hebben een heel ander probleem.

    *out*

    Eens of Oneens: Thumb up 0 Thumb down 0

  11. R. Hartman zegt:

    Dat is dus kennelijk “relevant” volgens Olli Rehn, een Fin van welk volk we niet zo heel lang geleden nog dachten dat ze redelijk goed bij hun positieven waren.

    Is het toeval dat Marokkanen tegenwoordig met ‘Finnen’ worden aangeduid?

    Eens of Oneens: Thumb up 0 Thumb down 0

  12. R. Hartman zegt:

    @TWN
    Panama schijnt ook aardig te zijn. Geen minimum verblijf en zo, en alles wat u in het buitenland (buiten Panama, dus) verdient blijft in Panama onbelast…

    Wel een tikkie corrupt, vrees ik.

    Eens of Oneens: Thumb up 0 Thumb down 0

  13. R. Hartman zegt:

    @Tiny
    Voorzichtig met NatGeo, qua geschiedschrijving (propaganda-alert).

    Eens of Oneens: Thumb up 0 Thumb down 0

  14. R. Hartman zegt:

    @HF
    IK belasting afschaffen
    BTW afschaffen
    infrastruktuur, leger en justitie in private handen, met concurrentie. De huidige organisatie heeft baat bij het instandhouden van misstanden; minder resultaat=meer geld.
    100% ambtenaren aan het werk in bedrijven. Als die ze hebben willen, dan. Anders beginnen ze maar een hotdog-kar aan het strand, of zo.

    Kan gewoon, hoor.
    Slecht voor het Fletcher Memorial Home, maar prima voor de samenleving.

    Eens of Oneens: Thumb up 0 Thumb down 0

  15. R. Hartman zegt:

    @Tiny 00:02
    LOL

    Eens of Oneens: Thumb up 0 Thumb down 0

  16. Chaos zegt:

    De Jager, dat was toch zo een mislukte CEO?

    Eens of Oneens: Thumb up 0 Thumb down 0

  17. Marcel zegt:

    JiepMK zegt:
    30 mei 2012 om 22:30
    @TWN
    Lachen zeg, die eurofielen die telkens zeggen dat ‘we’ een nieuwe oorlog moeten voorkomen. Maken een paar cruciale denkfoutjes.

    Dat vind ik eigenlijk helemaal niet om te lachen Jiep. Die opmerking heb ik al jaren lang en al vele malen gehoord.

    Altijd dacht ik ook een beetje lacherig van wat bedoelt hij nou eigenlijk. Barosso en noem ze allemaal maar op die dit gezegd hebben. Bedoelen ze soms dat Duitsland en Frankrijk elkaar weer in de haren vliegen als we geen Euro nemen ? Welke landen dan ? Zo’n conflict is onvoorstelbaar in deze tijden.

    Sinds een tijdje, sinds de gekozen regeringen van Griekenland en Italië gewoon naar huis werden gestuurd door de eurocraten en vervangen werden door een stel banksters met een EU mandaat en een Italiaan aan het hoofd van de ECB denk ik het wat beter te zien.

    Het is beslist geen loze opmerking, het is een dreigement. Een dreigement direkt gericht aan u, EU burger.

    Caroline heeft ons al eens uitgelegd dat de euroverdragen voorzien in herinvoering van de doodstraf, en een EU politiemacht die eurogendfor heet.

    Makkelijk
    want de Nederlandse politie gaat niet zomaar Nederlanders overhoop knallen natuurlijk. Makkelijk ook want inzet van het leger tegen burgers is ook nog niet echt usance in Europa.
    Hier in Nederland weten we echter wel wat een politionele actie nu eigenlijk inhoud.

    Die oorlogsretoriek van de bovenbazen is dus niet een zeer vergezocht conflict tussen staten dat heel eventueel misschien wel eens uit zou kunnen breken indien …
    Nee,
    het is een zeer direkt dreigement dat aan u -EU burger- is geadresseerd.

    Net als u deed ik ook wat lacherig toen ik dat soort retoriek voor het eerst hoorde.

    Wie had het nou over wat er op NatGeo te zien is elke avond ?

    NU LACHEN ZE NOG OM ONS, MAAR WIJ ZULLEN ERVOOR ZORGEN DAT HET LACHEN HEN NOG ZAL VERGAAN !

    Herkent u dat citaat ergens van ? De oorlog waar de heren het over hebben is een burgeroorlog. Zoeen waarbij de burgers zich gaan verzetten tegen hun overheid. Het is dat waar de heren op zinspelen en daarmee bedoelen dat zij zover zouden willen gaan om hun eurofiele idealen door te drukken.

    Niet iets om te lachen, maar meer iets om zeer serieus te nemen. De EU is met haar voorbereidingen hiervoor in elk geval verder gevorderd dan wij hier die onze onvrede alleen nog maar het internet op slingeren.

    Eens of Oneens: Thumb up 0 Thumb down 0

  18. HF zegt:

    Marcel

    “Herkent u dat citaat ergens van ? De oorlog waar de heren het over hebben is een burgeroorlog.”

    Inderdaad Marcel en dit is bij de oprichting al gepland.
    We kunnen wel dagelijks bezig zijn met (deel) problemen en iedereen weet zogenaamd hoe deze op te lossen maar de geschiedenis is aan het herhalen.
    Vergelijkbaar zitten we nu weer in de jaren 30 met een cisis die eigenlijk nog gaat beginnen bij de val van de euro.
    En ook de facisten zijn weer in opkomst, alleen zitten ze nu in Brussel en gebruiken andere namen.
    Maar WO3 staat werkelijk voor de deur en niemand wil het zien, net als in 1940.

    Eens of Oneens: Thumb up 0 Thumb down 0

  19. HF zegt:

    R. Hartman zegt:
    31 mei 2012 om 00:09

    Inderdaad.
    Bijdeweg,
    Van de LP ga ik 4 formulieren ontvangen per mail en ga deze getekend op het stadhuis inleveren eind juli.
    Ik sta er helemaal achter hoewel ik bang ben dat ze met hun verkiezing campagne te laat zullen zijn.
    Maar je weet nooit, het zijn onvoorspelbare tijden.

    Eens of Oneens: Thumb up 0 Thumb down 0

  20. HF zegt:

    Inderdaad Tiny.

    Daarom zullen ze ook nooit toelaten dat Wilders hier aan de macht komt. Nederland mag nooit uit de EU van ze (netto betaler).
    Dit zullen ze met alle middelen voorkomen, en wat kost tegenwoordig nog een kogel he.

    Eens of Oneens: Thumb up 0 Thumb down 0

  21. Luuks Bonsink zegt:

    Verwacht daarom niets maar dan ook niets van de verkiezingen.
    Het zal hetzelfde sopje worden zoals het altijd al was.
    Indien u verandering cq verbetering wilt, moet u dit zelf doen en per direct.
    Nu of nooit!

    Eens of Oneens: Thumb up 0 Thumb down 0

  22. HF zegt:

    Vertel eens LUUKS wat moet ik nu doen?

    Eens of Oneens: Thumb up 0 Thumb down 0

  23. HF 30 mei 2012 om 21:53

    Heb je er al eens over nagedacht wie dan die spoorwegen, havens, energiebedrijven etc. gaan opkopen en wat daarvan de gevolgen zijn voor de burger?? (voor zover ze het nog niet in handen hebben, want het meeste is al verkwanseld)

    Eens of Oneens: Thumb up 0 Thumb down 0

  24. R.A.F zegt:

    Marcel zegt:
    31 mei 2012 om 01:28
    Herkent u dat citaat ergens van ? De oorlog waar de heren het over hebben is een burgeroorlog. Zoeen waarbij de burgers zich gaan verzetten tegen hun overheid. Het is dat waar de heren op zinspelen en daarmee bedoelen dat zij zover zouden willen gaan om hun eurofiele idealen door te drukken.

    R.A.F : Dus als ik het goed begrijp maak de politiek eerst regels waar het volk het niet eens mee kan zijn , dan wordt het volk boos , dan maken ze nog meer regels waar je het echt niet eens mee kan en mag zijn .
    Vervolgens wordt het volk ongehoorzaam , en net als vroeger met een ongehoorzaan kind , en krijgt het een draai om de oren .
    Deze draai om de oren loopt uit in een protest , en protesten sla je neer met al het geweld wat gepast is in de ogen der politicie .
    En dit alles wordt legitiem geacht door de poitiek omdat het volk niet wil mee werken .

    Eens of Oneens: Thumb up 0 Thumb down 0

  25. R. Hartman zegt:

    @HF 10:03

    Van de LP ga ik 4 formulieren ontvangen per mail en ga deze getekend op het stadhuis inleveren eind juli.

    Bedankt, maar dat is niet helemaal hoe het werkt.
    U moet met die formulieren en een identiteitsbewijs meenemen naar het gemeentehuis en daar, na legitimatie, ten overstaan van de ambtenaar uw handtekening zetten. Vervolgens zet die ambtenaar er een stempel op en neemt u het getekende formulier weer mee naar huis. Tenslotte stuurt u het formulier per post op naar de (coördinator van) de LP.

    Het zal wel duidelijk aangegeven worden als u de spullen krijgt toegestuurd, vooral ook waar u ze uiteindelijk heen moet sturen, maar ik geef het nog maar even aan.

    Als alles volgens plan verloopt komt het persbericht over de verkiezingsdeelname in de komende zaterdagkrant, geen idee hoe prominent, da’s afwachten. Daarna zullen waarschijnlijk regelmatig berichten geplaatst worden, maar hoe bereid men is die op een fatsoenlijk plek te publiceren is ook weer afwachten; vergelijk het met het doodzwijgen van Ron Paul in de massamedia.

    Het echte campagnevoeren (zendtijd politieke partijen en zo) kan sowieso pas in augustus, omdat de kandidatenlijst en de ondersteuningsverklaringen pas op 31 juli ingeleverd kunnen worden. En pas als voor alle 20 kieskringen minimaal 30 ondersteuningsverklaringen zijn ‘gescoord’ kan men daaraan meedoen. Voor die tijd zal men uiteraard wel aan de bekendheid werken, vermoed ik. Het verspreiden van de libertarische gedachte is meer dan nodig. Maar dat is aan de campagneleider.

    Eens of Oneens: Thumb up 0 Thumb down 0

  26. HF zegt:

    R. Hartman

    Ik had zo iets ook begrepen van de landelijk coördinator.

    Ben wel bang dat ze met alles veel te laat zijn om in September kans te maken, hoewel de laatste week is belangrijk.
    Veel mensen nemen dan pas een besluit en een keus.

    Eens of Oneens: Thumb up 0 Thumb down 0

  27. HF zegt:

    Herman Galjaard zegt:
    31 mei 2012 om 14:41

    Zeker wel, de prijzen zullen best om hoog gaan.
    Echter tot een bepaalde hoogte want daarna als het te duur is valt het inkomen weg. Normale regulering.
    Maar heeft u er wel aangedacht hoe veel de belasting voor de burger omlaag gaat.
    En er geen werkelozen meer zijn om te onderhouden.

    Eens of Oneens: Thumb up 0 Thumb down 0

  28. R. Hartman zegt:

    @R.A.F.
    Zo is het exact. As de volksopstand uitbreekt (en dat duurt nog even hoor, men heeft het nog steeds te goed) slaat men die gewelddadig neer, en heeft een excuus om de noodtoestand uit te roepen, met avondklok en zo, en uiteraard ‘tijdelijk’ uitstel van verkiezingen en zo: de openlijke dictatuur zal een feit zijn, en niet worden teruggedraaid.

    In tegendeel, men zal de situatie gebruiken om NL onder gezag van Brussel te plaatsen, in de wetenschap dat een ontwapende bevolking in het nadeel is en in de volle overtuiging de straf van landverraad te ontlopen. Ik sluit niet eens uit dat men de bevolking verplicht zal chippen, om naleving van de avondklok en andere mobiliteitsbeperkende maatregelen 99,9% effectief te kunnen afdwingen.

    Creëer een crisis, en benut die om maatregelen door te drukken die ‘normaal’ nooit geaccepteerd zouden worden. Never let a crisis go to waste, en zo.

    De Europese burger leeft in de illusie sinds 1945 in vrede te hebben geleefd, maar dat is onzin. Er is alleen maar geen horizontale oorlog geweest (oorlog tussen overheden); de verticale oorlog (tussen overheden en hun onderdanen) is geen moment geweken, het leek alleen maar vrede omdat die onderdanen de geweldpleging door hun overheden als ‘normaal’ en ‘onvermeidelijk’ hebben geaccepteerd, en verzuimd hebben in verzet te komen.

    Mede voorgeprogrammeerd door de propaganda die voor staatsonderwijs moet doorgaan. Niet voor niets zien overheden onderwijs als een primaire staatstaak. Het is de plek om een Stockholm Syndroom te kweken.

    Eens of Oneens: Thumb up 0 Thumb down 0

  29. R. Hartman zegt:

    @HF 16:06
    Ik denk (hoop) dat de LP veel mensen bij de VVD vandaan zal vissen. Ik hoop tenminste dat NL nog een behoorlijk aantal klassiek-liberalen kent, en die hebben sinds het jongste verraad van Rutte geen thuishaven meer. Klassiek-liberalen staan vrij dicht bij de Amerikaanse constitutie en het libertarisme, en het zou me niet verbazen als zij de verraderspartij van Rutte de rug toekeren en naar een partij stappen die als enige een principiële basis heeft, zijnde het NAP (Non Agressie Principe). The right to be left alone.

    Eens of Oneens: Thumb up 0 Thumb down 0

  30. R. Hartman zegt:

    @TWN
    Waarop baseert u die verwachting? In WOII maakte het de politie en marechausse ook niet zoveel uit dat de op te volgen bevelen nu ineens van de bezetter kwamen i.p.v. van de eigen (laf gevluchte) regering.

    Befehl ist nu eenmaal Befehl…

    Ik deel uw optimisme vooralsnog niet. Zeker niet als ik kijk wie nu al vooral last van deze beroepsgroepen hebben en wie niet. De staatsvazallen hebben vooral belang bij het tegengaan van bedreigingen voor de staat, niet die voor de burger.

    We may test the hypothesis that the State is largely interested in protecting itself rather than its subjects by asking: which category of crimes does the State pursue and punish most intensely – those against private citizens or those against itself? The gravest crimes in the State’s lexicon are almost invariably not invasions of private person or property, but dangers to its own contentment, for example, treason, desertion of a soldier to the enemy, failure to register for the draft, subversion and subversive conspiracy, assassination of rulers and such economic crimes against the State as counterfeiting its money or evasion of its income tax. Or compare the degree of zeal devoted to pursuing the man who assaults a policeman, with the attention that the State pays to the assault of an ordinary citizen. Yet, curiously, the State’s openly assigned priority to its own defense against the public strikes few people as inconsistent with its presumed raison d’être.

    Murray N. Rothbard – The Anatomy of the State

    Eens of Oneens: Thumb up 0 Thumb down 0

  31. toetssteen zegt:

    Yep en hier is de aap dan:

    http://www.nu.nl/economie/2822874/herkapitalisatie-banken-via-esm-overwegen.html

    BRUSSEL – De eurozone moet groei aanjagen om het vertrouwen van beleggers te herwinnen, maar de regio moet zich ook buigen over de herkapitalisatie van banken met geld uit het permanente noodfonds ESM.

    Daarnaast moet gekeken worden naar de uitgifte van eurobonds en de oprichting van een bankunie. Die aanbevelingen deed de Europese Commissie, het dagelijks bestuur van de Europese Unie, woensdag.

    Nou zeg, dat had ik echt niet gedacht!

    Eens of Oneens: Thumb up 0 Thumb down 0

  32. toetssteen zegt:

    Het leest als een horrorscenario, of als een komedie, het is maar wat uw voorkeur heeft.

    TWN
    Wat maakt het nou uit door wie je geknipt en geschoren wordt? Het enige dat me leuk lijkt is om de beteuterde smoelen te zien als ze na vijftig jaar uit hun bunkers komen en zien dat de hongerdood een zekerheid is.

    Eens of Oneens: Thumb up 0 Thumb down 0

  33. Marcel zegt:

    U begrijpt het inderdaad zoals ik het bedoel R.A.F. @ 14:50 , dat is precies zoals ik het bedoel.

    De EU maakt de regels die we maar hebben te volgen of we het er nu mee eens zijn of niet.

    Mochten we nog de brutaliteit hebben om leiders te kiezen die onze bezwaren verwoorden en die in nationaal beleid om willen zetten dan zullen die koste wat kost aan de kant worden geschoven, net als protesterende burgers.

    Desnoods zullen ze deze politiek voortzetten met andere middelen.

    Dat is wat er bedoelt word met ‘oorlog in Europa’ als we niet akkoord gaan met hun beleid. De denkfout van mensen die daar lacherig over doen zit hem er dus in dat er gedacht word aan oorlog als het klassieke conflict tussen 2 naties.

    En ergens heb ik het vermoeden dat deze heren het wel fijn zouden vinden als dit werkelijk zou gebeuren. Het zou hen namelijk de mogelijkheid geven om de gewapende dictatuur als legitieme waarschuwing aan anderen voor te houden.

    Eens of Oneens: Thumb up 0 Thumb down 0

  34. toetssteen zegt:

    @Marcel
    Eens.
    Op de handen gaan zitten, blikvoer inslaan, water idem en zorg dat uw tuin productief wordt.
    Oké dat laatste moet verdedigd worden.
    Nu is nog net het moment dat de lullige burger in staat is de boel op een ongekende manier naar de kloten te helpen. Daar komt geen geweld aan te pas. Koop niet meer! Laat het ze maar eens voelen! Ga in staking! Dat is uw kracht, uw unieke kracht!

    Ga niet naar uw werk, tank niet, koop niet, ga lekker mens erger je nieten, risk spelen oid. Het is zooo simpel.

    Eens of Oneens: Thumb up 0 Thumb down 0

  35. Marcel zegt:

    Dat valt tegen toets, ik koop nog steeds.

    Ik vind mezelf al een hele pief dat ik in staat ben om als voormalig ZZP gewoon over te kunnen gaan tot een belastingstaking.

    Ik betaal al sinds november vorig jaar geen ene rooie rotcent meer aan de fiscus. Mijn moestuintje gaat goed al is de hulp van de buurman meer als welkom want van tuinieren heb ik geen verstand, ik ben techneut van beroep.

    Maar goed ik kan het me veroorloven
    zelfs dat is al zeldzaam lijkt me, heel wat mensen zijn in de schuldenval van een hypotheek e.d. gestapt. Ik huur.

    Niet meer werken, geen cent belasting meer afdragen aan de fiscus. Ook de rente op het zakelijke krediet niet meer betalen. De leaseauto ingeleverd.
    En in de bijstand, huursubsidie en zorgtoeslag aangevraagd.

    Ik kom helemaal tot rust.
    Ik gun het werkelijk iedereen, dat zouden meer mensen moeten doen.

    Eens of Oneens: Thumb up 0 Thumb down 0

  36. toetssteen zegt:

    @Marcel
    Ik ben een totaal malloot. Vandaar dat ik nog immer max inbreng. Ow, ik mag wel vliegen op kosten van de aanvrager, maar dat is extern. Ik zou ermee moeten stoppen, niet in de laatste plaats voor mijn eigen gezondheid. Blijkbaar.

    Ehhh Marcel hoe denkt u dat men gaat innen als de boel te krankzinnig zal zijn om te innen?

    Eens of Oneens: Thumb up 0 Thumb down 0

  37. toetssteen zegt:

    @Tiny
    Kan ik je plezieren met een kop koffie?
    Natuurlijk heb je volkomen gelijk, maar je vraagt je vaak af: het staat toch op de muur te lezen en waarom zie je dat mene tekel niet?

    Eens of Oneens: Thumb up 0 Thumb down 0

  38. toetssteen zegt:

    @Tiny
    Mijn drama is dat ik probeer een vinger in Azië te houden. Dat is normaliter al een mission impossible, maar nu voel ik me als iemand die in het luchtledig zweeft.
    Het zint me niet.
    En dan doel ik op de VS als oorlogszuchtigen. Het schijnt dat één drama niet genoeg is. Yoepie, laten we er een Hollande Syrië bij doen. Ach, wat kan het schelen? Libië ging toch ook perfect? Hebben ze nu een Demoshariacratie. Nou dat is het beste !

    Eens of Oneens: Thumb up 0 Thumb down 0

  39. toetssteen zegt:

    @Tiny
    Je had gewoon geluk dat ik mijn salariëring moest regelen. Ik ben zooo goedkoop.

    Eens of Oneens: Thumb up 0 Thumb down 0

  40. Luuks Bonsink zegt:

    Marcel doe gewoon een beetje ruilhandel met de buurman, hij de tuin jij iets anders. Als je dit een beetje opbouwt kun je al gauw een keer rondkomen zonder te kopen. En heb je nog zeëen van tijd.
    Hoe kun je als zzp er in de bijstand?
    Zou het zelf niet doen. Ik draag niet of minimaal bij en vraag ook niets.
    En houd je bankrekening leeg, want die fiscus komt toch eenmaal langs en dan wordt er beslag gelegd op je rekening.

    http://www.google.nl/url?sa=t&rct=j&q=ruilhandel&source=web&cd=1&ved=0CFwQFjAA&url=http%3A%2F%2Fnl.wikipedia.org%2Fwiki%2FRuilhandel&ei=sWnIT56TDoj08QPbpcD1Dw&usg=AFQjCNExCDokCrfZP6zZ5WN0Wu7UsQgGdQ

    http://www.google.nl/url?sa=t&rct=j&q=ruilhandel&source=web&cd=5&ved=0CGUQFjAE&url=http%3A%2F%2Ffd.nl%2Fentrepreneur%2Fyoung-entrepreneur%2Fmarketing%2F630469-1202%2Fruilhandel-grijpt-om-zich-heen&ei=sWnIT56TDoj08QPbpcD1Dw&usg=AFQjCNFsHk-mIEpCGQnhr7T7exXo6CvZTA

    Zo nu eerst een kop koffie.

    Geruilde D-E.

    Eens of Oneens: Thumb up 0 Thumb down 0

  41. Luuks Bonsink zegt:

    Marcel doe gewoon een beetje ruilhandel met de buurman, hij de tuin jij iets anders. Als je dit een beetje opbouwt kun je al gauw een keer rondkomen zonder te kopen. En heb je nog zeëen van tijd.
    Hoe kun je als zzp er in de bijstand?
    Zou het zelf niet doen. Ik draag niet of minimaal bij en vraag ook niets.
    En houd je bankrekening leeg, want die fiscus komt toch eenmaal langs en dan wordt er beslag gelegd op je rekening.

    http://www.google.nl/url?sa=t&rct=j&q=ruilhandel&source=web&cd=5&ved=0CGUQFjAE&url=http%3A%2F%2Ffd.nl%2Fentrepreneur%2Fyoung-entrepreneur%2Fmarketing%2F630469-1202%2Fruilhandel-grijpt-om-zich-heen&ei=sWnIT56TDoj08QPbpcD1Dw&usg=AFQjCNFsHk-mIEpCGQnhr7T7exXo6CvZTA
    Zo nu eerst een kop koffie.
    Geruilde D-E.

    Eens of Oneens: Thumb up 0 Thumb down 0

  42. Moor zegt:

    @ Tiny zegt:
    1 juni 2012 om 02:16

    De Maya Kalender is een Inside Job van de CIA.

    Eens of Oneens: Thumb up 0 Thumb down 0

  43. Moor zegt:

    @ Tiny zegt:
    1 juni 2012 om 10:45

    Sorry, Tiny, was een beetje in cynische modus. De theorieën vliegen mij ook dagelijks om m’n kop en daar was dit een beetje een spottende reaktie van mij op. (heb er nog geen smiley voor).
    Zoals vanochtend weer: “wetenschappelijk is aangetoond, dat het “fietsen zonder licht” niet gevaarlijker is, dan mét. Het wordt daarom niet meer beboet.” Op zo’n moment slaat het cynisme bij mij weer eens toe. Ik weet het, het is een “bad habit”.

    Eens of Oneens: Thumb up 0 Thumb down 0

Geef een reactie


U moet ingelogd zijn om te reageren. Dit om spam te voorkomen

Top 10 reaguurders

deze maand
  1. LindaB LindaB (81)
  2. Moor Moor (66)
  3. Laarmans Laarmans (65)
  4. Koos Koos (52)
  5. R.A.F R.A.F (25)
  6. Leto 2 Leto 2 (22)
  7. Rommedoe Rommedoe (6)
  8. Antivenin Antivenin (5)
  9. kris kras kris kras (5)
  10. ojajoh ojajoh (5)
Donatie

Events

  • Geen events

De Jager “relevant” voor Europa?