Zwaar protest in Duitsland tegen het ESM
Meer dan 800.000 protest emails hebben de Duitse Bundestag bereikt. Daar boven op zijn er nog eens meer dan 100.000 naar de Landdag in Bayern gestuurd. Dit is uniek in de Duitse historie, het is daarvoor nog nooit eerder gebeurd.
Van elke afgevaardigde wordt persoonlijke stellingname gevraagd. Men gaat er niet ermee akkoord, dat deze zich onder fractiedwang verstoppen. De actie ging uit van Abgeordneten-check.de, een privé-initiatief, dat met veel informatie ondersteund wordt, waaronder een You tube video, die reeds 1.000.000 klicks heeft en intussen in 12 andere talen vertaald is.
De eerste reactie van de “Abgeordneten” was klagen over de tsunami aan emails. Maar intussen heeft Spiegel-online de video overgenomen en vraagt ook de partijen om stelling te nemen.
Partijen vertegenwoordigen niet meer de wil van het volk. Het volk heeft hen de souvereiniteit voor 4 jaar ter beschikking gesteld en deze kunnen ze niet langdurig aan derden doorgeven. Aldus Beatrix von Storch in een interview . En ze stelt verder: “In elk geval kunnen ze later niet zeggen: wir haben es nicht gewust.”
Het video met NL ondertitels vindt u hier.














Wakker worden uit een nachtmerrie, wie wil dat niet?
Eens of Oneens:
0
0
Wat zijn die Duitsers pissig aan het worden zeg, volledig terecht natuurlijk. Hebben ook keer op keer te horen gekregen dat EU noodzakelijk is voor de welvaart en nu dringt het besef door dat ze overal voor moeten betalen. Tja…
Eens of Oneens:
0
0
Uiteraard heb ik ook gemaild.
Dat ze er al zoveel hadden wist ik niet.
Ik meen ergens gezien te hebben dat de stemming eind mei niet doorgaat.
Deutsche Mittelstands Nachrichten heeft ook lijsten met het stemgdrag van Abgeortnetten over het ESM verdrag.
Eens of Oneens:
0
0
800.000 lijkt veel, maar is slechts 1% van de bevolking.
Eens of Oneens:
0
0
@Trias
Het is nog niet eens een druppel. Ik hoorde vanmorgen bij TROS kamerbreed tot twee keer toe een poging van van Bommel die het ESM te berde te brengen. Voor hij aan de punt van de zin was, werd hij overschreeuwd.
Nou heb ik niets met van Bommel, maar hier even wel. Ormel, een D’66 figuur (naam kwijt) overschreeuwden het samen met de discussieleider het vloekwoord om over te gaan tot nietszeggend geblaat.
Dat overkwam overigens ook Teun van Dijck in de Kamer. Het schijnt wel erg belangrijk te zijn dat de burger niet bemerkt dat Stalin op is gestaan in Brussel.
Eens of Oneens:
0
0
It should be controversial but Brussel rules…
Eens of Oneens:
0
0
800K emails is significant hoor. 170K mails aan de TK in NL is uitzonderlijk, ongeacht de aanleiding.
Eens of Oneens:
0
0
De FED en companen Trias:
http://www.bigeye.com/griffin.htm
Eens of Oneens:
0
0
De FED heeft een 1000 mrd currency swap met de ECB gedaan in januari. In de hoop dat over 3 jaar de economieën van de eurozone aangetrokken zijn. IJdele hoop. Hoe kan Zuid-Europa met de euro concurreren ? Geen schijn van kans. We moeten de eurozone uit asap en ook de EU in deze vorm. Al ons opgebouwd vermogen wordt herverdeeld en degenen die dit hebben opgebracht gestraft. Gebruik uw verstand op 12 september.
Eens of Oneens:
0
0
@Trias
Eerder zullen ze een opstand organiseren opdat ze die neer kunnen slaan. Dat is mijn grootste angst eigenlijk. Want dat is hun wens, een opstand van het volk opdat de elite het wurgkoord nog verder aan kan rukken.
Eens of Oneens:
0
0
Welnee, alles is onderschat. Niets heeft men aan zien komen. Nu hoopt men met GS vazallen tijd te kopen. Rehn’s lichaamstaal gezien gisteren ? Peentjes zweten meneer. Nuchter blijven: uit deze eurozone is de missie, en als het even kan uit de EU. Mislukte experimenten moet men achter zich laten en doorgaan.
Eens of Oneens:
0
0
Currahee!!
Eens of Oneens:
0
0
Mijn verstand kan echt niet tot 12 september wachten. Mijn stem gaat naar de vuilnisbak! Weet ik nu al.
Eens of Oneens:
0
0
@Rits
Als het maar een goede vuilnisbak is.
Want niet stemmen, is b.v. een stem op een mislukte veilingmeester
Eens of Oneens:
0
0
Ik vind het aantal wel aardig, omdat de Duitsers veel meer policor zijn dan wij.
Ik denk trouwens, dat men al de kiezerstemmen voor de Piraten in zekere zin ook erbij kan rekenen, want die zijn als enige partij tegen het ESM.
Eens of Oneens:
0
0
@Cees
Onzin. Stem LP of stem niet. Stemmen op de gevestigde orde is de gekende corrupte bende legitimeren. Ik heb nog geen idee wat ik ga doen, normaliter stem ik niet, maar veel hangt af van wat de LP gaat doen.
Vanavond EenVandaag met GW even terug gekeken, en hij laat veel steken vallen. Dat wordt het dus niet, ondanks zijn anti-EU standpunt. Hij blijft maar roepen dat 4% ook had gemogen (waar hij nu overigens weer gelijk in krijgt van die EU) ook al geeft hij aan dat de gewenste 3% prima haalbaar was geweest via alternatieve bezuinigings bronnen, waardoor de (werkende) burger niet zo hoefde te bloeden.
Het blijft een kaasschaaaf. Hij had helemaal niet over die 4% moeten kleppen, maar aangeven dat 0% gewoon simpel te realiseren was geweest,en zelfs misschien wel een 2% overschot, door in die linkse hobbies te snijden: OS, EU, NGOs. EN dat de gevestigde orde teveel vast zit aan The Fletcher Memorial Home voor hun uitgerangeerde collega’s, de baantjes machine voor partijgenoten, die wel ex-politicus zijn, maar niet ex-zakkenvuller.
Geen idee waarom dat niet gezegd wordt, zal wel met de politieke mores en mogelijk een pistool in de kamer te maken hebben. Maar wie in de politiek het verschil wil maken zal man en paard moeten noemen. En dat doet Wilders niet, niet als het er op aan komt.
Voor wie per sé wil stemmen, en (nog?) geen fiducie heeft in de LP is er maar één partij, en dat is de PVV. Maar voor wie het huidige systeem ineen wil zien storten, wie zijn lot weer in eigen hand wil nemen en niet door anderen wil laten bepalen zijn er maar twee opties:
Stem Libertarische Partij, of stem niet.
Als de LP niet voldoende uit de verf komt zal ik wederom niet stemmen, maar gewoon thuis blijven. Zoals door George Carlin treffend verbeeld zal ik net als de wel-stemmers iets voor mezelf doen, en dan tenminste een resultaat kunnen laten zien.
Eens of Oneens:
0
0
Hartman, jammer jongen. Geen stem is sowieso een verloren stem. Wil je op een partijtje stemmen die nog niet eens de kiesdeler haalt of maak je het enige echte tegengeluid sterker ? Dat zou jij je moeten afvragen. Voor de rest, alle respect voor je standpunten.
Eens of Oneens:
0
0
Onzin. Stem LP of stem niet.
@R. Hartman zegt: 13 mei 2012 om 01:31
Slecht idee. LP is anti-democratie en wil de grenzen openzetten. Niet doen dus.
Eens of Oneens:
0
0
Hartman
Kom op alleen engelen zijn volmaakt en die bestaan niet.
Maar ik heb ook wel wat tegen het optimisme van Trias, en dat ligt hem erin dat het Goldman Sachs de muis pas los zullen laten als hij de hongerdood is gestorven.
Maar ja, dan kom ik terug op mijn vraag: Wat heb je aan die Rolls als er geen benzine meer is aan de pomp? Wat heeft men aan luxe in een betonnen bunker voor ten minste vier geslachten? Niet, niets.
Natuurlijk, een plan kan voorgekookt worden, maar als de uitkomst is dat er geen toekomst is…. Kweenie hoor, maar macht is voor sommigen waarschijnlijk erg aantrekkelijk, echter “in een begin” lag de aarde woest en ledig, maakt het toch minder.
Tenzij u van mening bent dat de Chaldeeën er maar wat op los fantaseerden.
En de wiskunde vanzelfsprekend is uitgevonden door de Arabieren (het kostte moeite dit te schrijven).
Het is onzin Hartman, dit is allemaal al eens geweest, net zoals de hele geschiedenis al weet ik hoeveel keer is geweest. Maar blijkbaar heeft de mens de unieke eigenschap elke keer weer de foute weg van de doolhof te kiezen.
En elke keer ramt men de boodschapper braaf aan het figuurlijke of het letterlijke kruis, maar het maakt geen zak uit!
Eens of Oneens:
0
0
libertarische partij
13. IMMIGRATIE
Wij menen dat mensenrechten niet mogen worden ontzegd op basis van nationaliteit. Wij verwelkomen alle vluchtelingen naar ons land en veroordelen de pogingen van de overheid om hen te weerhouden. Wij wijzen ten zeerste alle maatregelen af die werkgevers straffen die buitenlanders zonder werkvergunning aannemen. Zulke maatregelen breidelen de ondernemingsgeest, teisteren werknemers, en ontmoedigen werkgevers stelselmatig om allochtonen aan te nemen.
Vreemdelingen zonder identiteitsbewijs mogen niet de fundamentele vrijheden van beweging en arbeid worden ontzegd. Bovendien mag immigratie niet worden beperkt op grond van nationaliteit, ras, godsdienst, politieke overtuiging, leeftijd, sexuele geaardheid of geslacht.
Daarom pleiten wij voor het intrekken van alle beperkingen van immigratie, afschaffing van de vreemdelingenpolitie en de douane, en amnestie voor allen die het land illegaal binnengekomen zijn. Wij wijzen bijstand, subsidies of privileges van overheidswege voor immigranten af net zoals wij dit voor alle andere mensen afwijzen.
======================================
Hier zit ik niet op te wachten!
Eens of Oneens:
0
0
@Toets
Yep. Zo hoor ik ook lieden die menen dat het zinvol is een benzinegenerator te kopen voor als straks de pleuris uitbreekt en de stroom uitvalt. Dan vraag ik altijd: en waar haal je de benzine voor dat ding vandaan dan? Dan blijft het even stil.
Zo vraag ik me ook wel eens af wat iemand moet met macht nadat-ie al zijn potentiële slaven heeft uitgeroeid: macht over wie of wat dan?
Het lastige van een doolhof is dat je niet verder kunt kijken dan de gang waarin je staat. Maar nadat die doolhof al zo vaak belopen is zou je denken dat er zoetjesaan een kaart beschikbaar is. Toch?
*Nite*
Eens of Oneens:
0
0
@Hartman
Grinn Dat klinkt als het dreigement dat ik mijn moestuin wil beveiligen met 220. Zal ik op zolder verdomd hard moeten gaan fietsen. Mwuh, ik denk dat pijl en boog beter zal gaan werken. Sabel ook.
*Slaaptttt*
Eens of Oneens:
0
0
“Wat heb je aan die Rolls als er geen benzine meer is aan de pomp?”
To be or not to be that is the question.
Eens of Oneens:
0
0
En opnieuw proberen de christen-arabieren samen met links Jesus in de vorm van Geert Wilders aan het kruis te nagelen(CDA Nieuwsuur van gisteravond) Er is dus weinig veranderd in 2000 jaar. Laten wij nu beginnen met de geschiedenis een andere wending te geven door op 12 september PVV te stemmen. Het zal nooit 100 % zijn, maar we komen dichter in de buurt dan bij welke partij dan ook. Laten we in ieder geval de partijen afstraffen die voor de ESM hebben gestemd, want dit zijn pure landverraders, die het Nederlandse volk aan de bedelstaf zullen brengen.
Eens of Oneens:
0
0
@ TWN
Ik ga met je mee, ben dat islam gezeik een beetje beu.
Zo gauw als je alle subsidies en uitkeringen onder hun uittrapt gaan ze vanzelf terug naar hun zandbak.
Eens of Oneens:
0
0
@TWN
Hoezo principes in de politiek? Bij welke partij staan die onomstotelijk vast? Graag het bewijs voor de door u voorgestelde LP. Elke redelijk grote partij telt mee. De LP moet eerst nog maar 1 stem zien te halen. Wishful thinking? En die andere socialistische partij met 2 letters is ook al aan het draaien,dus……
Eens of Oneens:
0
0
Een partij is een partijtje ongeregeld die het zwaarst wordt beïnvloed door het charisma van de betreffende politieke leider, zie de SP bij de laatste troonswisseling.
Een partij die vasthoud aan zijn principes zal gemiddeld niet verder komen dan enkele zetels tenzij er een politiek leider met een betrouwbare, stimulerende uitstraling.
De Nederlandse mens is politiek gezien lui, velen verdiepen zich niet eens in het programma van de partijen.
Partijen (politici) wijken met het grootste gemak af van hun verkiezingsbelofte. Ook nieuwe partijen (politici)zullen dat gewoon gaan doen ook al beweren ze nu (= tijdelijk) dat nooit te zullen doen, een mens is een mens nietwaar.
Voorlopig blijf ik gewoon op de PVV stemmen omdat er geen alternatief voor mij is. De oude partijen hebben ons in de huidige situatie gemanoeuvreerd en vallen so wie so af ondanks alle promotie op de staatsomroep.
Nieuwe partijen als de BP en de LP hebben nog vele jaren te gaan met kleine en grote hobbels daar zal ik mijn kostbare stem niet aan verknallen. Het kind Nederland is dan inmiddels al met het badwater weggespoeld.
Eens of Oneens:
0
0
Het hele ESM wordt geheel verzwegen door de correcte media die de EU volgen gelijk een katholiek de Paus volgt( aanbid).
Verbazingwekkend dat de Duitsers daar nu doorheen breken terwijl de petitiesite in Nederland in één jaar tijd maar net 8000 handtekeningen wist te verzamelen.Ook PVV en SP laten dit onderwerp sterk onderbelicht ondanks de anti Brussel houding. Een remedie is net als in Duitsland , de PVV bombarderen met mail “STOP EMS”.
Trouwens schaar ik me achter deze uitspraak van MARK Twain who knew a thing or two about political correctness when he said: “Sometimes I wonder whether the world is run by smart people who are putting us on or by imbeciles who really mean it.”
Eens of Oneens:
0
0
@ Guus Geluk zegt:
13 mei 2012 om 09:47
De PVV is geen sinterklaas aan wie je alles kan vragen hoor, al blijven sommigen dit hardnekkig denken. Lees het gedoog-akkoord er nog maar eens op na, dan zie je hoeveel ruimte deze partij had tijdens haar functioneren. En nu is zij, net als alle andere partijen, puur ‘lijdend’ tov. de akkoorden die door de heersende regering zijn aangegaan.
En natuurlijk wordt dan de ESM-ratificering als niet-controversieel aangemerkt. Wat dacht je ? Know your enemy before you fight.
The needs of the many outweigh the needs of the few.
Eens of Oneens:
0
0
@ N.O.Brains zegt:
13 mei 2012 om 08:56
Zeker nog niet opgemerkt hoezeer de islam u beu is. En al heel wat langer dan vandaag.
Eens of Oneens:
0
0
@ Moor,
Gelukkig zijn alle godsdiensten mij een beetje beu. Thank God.
Eens of Oneens:
0
0
Mensen die roepen dat ze dat gezeik over de islam beu zijn, dienen veelal de Mammon. Dat is hun (af)god, terwijl ze zich beroemen op hun goddeloosheid en onafhankelijkheid.
Uiteindelijk is hun eigen portemonnee veel belangrijker dan het blijven bestrijden deze levensgevaarlijke ideologie en dus het land verdedigen. Het is waar dat nu de EU aan de beurt is. Dat duivelse bolwerk móet vallen. Maar men mag de islam nooit bagatelliseren!
Eens of Oneens:
0
0
Je kan natuurlijk straks veel geld hebben, maar wat heb je daaraan, als je in een kalifaat moet leven.
Eens of Oneens:
0
0
De grootse vijanden van ons zijn niet de moslims maar onze eigen politici.
Eens of Oneens:
0
0
Het feitelijke probleem is dus de tafel!
Eens of Oneens:
0
0
En toch is een bombardement van smsjes naar Wilders wel een goed idee;ik heb hem een poos terug daar al over gemaild,maar wat doet/zegt een mailtje nou?Vergis je niet in de heer Wilders:hij gaat fors campagne voeren,tegen de Eu.En zolang we onder de knoet van Brussel zitten,kunnen we ook weinig of niets doen tegen de islamisering,die nu trouwens wel heel hard gaat!Dus eerst van Brussel af,daarna zorgen dat die lui op hun knietjes terug kruipen!En wat de campagne betreft:voorlichting is het hardste nodig,zodat straks niemand kan zeggen:hadden we het maar geweten!Vandaar dat die smsjes zo belangrijk zijn!
Eens of Oneens:
0
0
JT heeft voor deze keer weer eens gelijk TWN, want reken er maar op dat als de kraan dicht gaat, jij erop kunt rekenen dat ze het letterlijk bij jou komen halen.
Dat is namelijk de makke van de libertarische denkwijze. Ja, je kunt jezelf verdedigen. Big deal als je huis bestormd wordt, je vrouw in de problemen komt, je het huis niet meer uit kunt enzovoort.
Zit je dan met twee pistolen Lucky Luke.
Leer van de geschiedenis, India vertelt je wat er gebeurt als de plunderaars binnenvallen, Rome idem. Dat ga jij niet redden met een proppenschieter. Daar heb je een Jan van Polen of een Karel Martel voor nodig.
Nou, vergeet het maar. Die maken ze in het westen niet meer, want presteren en trots zijn op je eigen cultuur is vies en eng en xenofoob en noem alle kul maar op.
Eens of Oneens:
0
0
@TWN
Nope, dat zal zich niet marginaliseren. Waarom niet, omdat overal de geboorteoverschotten binnen islam enorm zijn. En grappenmakers kunnen natuurlijk de statistieken met kundige hand bewerken en van allochtonen autochtonen maken, waardoor het geboortecijfer van de blonde Jan en Marie omhoog lijkt te gaan of gelijk blijft, maar dat is niet juist. En dat kun je weten als je de meest populaire namen bekijkt.
Hoe denk je de realiteit te ontlopen? Door te rekenen op domheid? Nou dan heb ik een leuke boodschap: Bruut geweld heeft maling aan intelligentie.
Eens of Oneens:
0
0
Moor zegt:
13 mei 2012 om 13:40
Goed gezegd Moor. Hear Hear!!
Eens of Oneens:
0
0
@ toetssteen zegt:
13 mei 2012 om 22:34
Ze stelen, roven en moorden nu al, terwijl ze nog een uitkering hebben. Laat staan als dat opdroogt.
“Ik had financiële problemen. Op een dag besloten ik en mijn vriend om een juwelier te gaan beroven. Toen we binnenkwamen, was de eigenaar aanwezig. Hij verzette zich, ik werd bang en heb per ongeluk twee keer geschoten”
Sterker nog, als het uitkerings-geld opdroogt, zullen de linkse welvaarts-verdelers er wel voor zorgen, dat het laatste geld naar de “verrijkers” gaat.
Maar ja, je moet toch wat als dhimmi-schap de trend is: “het zal zo’n vaart niet lopen met die islamisering”, dat riep de grote profeet Laarmans al.
Eens of Oneens:
0
0
@Moor
Inderdaad.
Kijk, in de basis vind ik dat het libertarische denken wel correct is, maar als je kijkt naar de realiteit zul je beperkingen in moeten bouwen wil je niet opgevreten worden.
Kijk bijvoorbeeld eens binnen een sociaal dierenhabitat, die laat echt geen hele andere stam toe, een enkeling mogelijk….., mogelijk…
Maar ja, dieren weten gevoelsmatig wat sociaal is. En wat zal uitmonden in zelfdestructie.
Eens of Oneens:
0
0
Precies, Moor, er wórden al aanslagen uit naam van de islam gepleegd.
Eens of Oneens:
0
0
Het heeft zeker nog nut om de PVV een Stop ESM mailtje te sturen.
Voorlopig hebben nog maar 3 landen het fiscaal pact geratificeerd.
ESM en Fiscaal pact zijn een Tweelingsverdrag.
Het was de bedoeling dat heel Europa deze Fiscal Pact tekende,maar omdat GB niet tekende is het nu ook niet meer dan een multilateraal verdrag. De 17 Eurolanden en een handvol anderen.
Dat zet de Europese commissie onder druk, want deze kan alleen handelen in naam van alle 27 landen. Degenen die de budget regels niet volgen, kunnen alleen door diegenen voor het Europese gericht gesleept worden,die mee in de pact zitten.
En dan nog. In de hele EU historie heeft nog geen land dat met een ander gedaan. Het zou dan ook de diplomatieke etiquette kwalijk beschadigen.
En dan nog.
Het is de vraag of of het Europeese gericht daarvoor ook de Authoriteit heeft, want zonder de sanctie van alle 27 leden, is hun uitspraak niet bindend. Het is gewoon niet EU- Wet.
VVD en CDA hebben in maart voor de tweede keer het pact met opdates getekend.
Maar voor de ratificering zullen ze de kunduzcoalitie nodig hebben.
Misschien zijn ze so dom om nu nog voorbarig te ratificeren.
De rest kijkt in elk geval nu de kat uit de boom.
Irland heeft nog een referendum lopen, Duitsland zelf heeft het uitgesteld en heeft een grotere meerderheid nodig dan anders.
Hollande gaat niet accord zonder groei- beleid.
De rest kijkt nu nog de kat uit de boom.
Engeland wil een referendum of ze in de EU of uit de EU gaan.
And so on, moving fronts.
Eens of Oneens:
0
0
@JT
Nou dat kunnen ze ook nog goed verbloemen hoor! Jaja Nederlanders belagen moskeeën en moslims…… Mjah en wie zijn die Nederlanders dan? Nou ehhhh, Aziz, Farid.
Best wel knap hoor, jezelf beschuldigen van iets waar je geen schuld aan hebt. Iets in dezelfde orde van grootte als dat waar de elite ook zo graag mee schermt: wij waren fout in Indonesië.
De elite is er gruwelijk rijk van geworden, maar nu is het wij….. Generaliserend en de sloeber die nog minder was dan een slaaf de generaliserende kaart toespelen.
Eens of Oneens:
0
0
@Chaos
Dank je voor de info. Heb je een link? Niet dat ik je niet geloof, maar ik ben op DDS bezig met een conversatie.
Eens of Oneens:
0
0
@ Toets
Is van januari, maar klopt nog steeds.
http://www.spiegel.de/international/europe/legal-loopholes-critics-question-merkel-s-fiscal-pact-proposal-a-811791.html
Eens of Oneens:
0
0
@ toetssteen zegt:
13 mei 2012 om 23:32
Dieren hebben ook klauwen en gif tegen indringers. Mensen niet (meer). Die reageren met psychische collaps.
Eens of Oneens:
0
0
http://www.bloomberg.com/news/2012-04-28/germany-won-t-ratify-fiscal-pact-by-may-spd-tells-sueddeutsche.html
Eens of Oneens:
0
0
Je kan jezelf niet uit een hongersnood gaan hongeren.
Eens of Oneens:
0
0
Jammer dat je niet erg precies bent chaos (23:42).
Doe nog eens je huiswerk en post dan een accurate post.
Eens of Oneens:
0
0
Denk jij trias? Ik heb de idee dat die lamjurken het voor elkaar krijgen alles te negeren. Noodtoestanden oid.
Er komen volgens mij helemaal geen verkiezingen. Niet in Griekenland, niet in Nederland en niet in Duitsland.
Hollande, ik denk niet dat ik dat hoed uit te leggen…
Toch raar die geschiedenislessen.
Eens of Oneens:
0
0
@ Trias
Of ik het nu losjes of precies opschrijf maakt geen verschil. En je kan de juridische loopholes van het fiscaal pact nog eens nalezen in de link die ik geplaatst heb.
Dat de ESM en het FiscaalPact aan alle kanten rommelt en waarom en waar weet iedereen, die daar een uur aan besteed heeft en op dit moment is de ratificatie van het fiscaal pact in enkele landen uitgesteld en daarmee ook het ESM.
Duitsland heeft twee problemen daarbij, namelijk en Frankrijk en de eigen oppositie ( 2/3 meerderheid) te overtuigen.
D word vooral ook door F gevraagd om de lage lonen politiek op te geven. Dat word een harde kluif.
De Iren zijn erbij om een referendum te houden, maar willen nu ook eerst afwachten of er verandering in de pact komt door de onderhandelingen D en F.
Met een beetje geluk lang genoeg uitstel om net de druppel te zijn die de emmer doet overlopen in S,P en I.
Laat staat dat G uit de eurozone vertrekt.
Uiteindelijk moeten 16 landen dit gedrocht ratificeren, anders gaat het feest niet door.
En alleen 3 Landen hebben al geratificeerd. Dat wil zeggen 13 missen nog.
En als Engeland daarboven op ook nog besluit om een referendum te houden, er gaan steeds meer stemmen daarvoor op, zelf in pro euro kampen,dan is zelfs het uitreden uit de EU geen tabu meer. Want hun referendum zal daarover gaan.
Ik hoop niet, dat Toets gelijk krijgt met Ultra-Doom. Ook dat zit erin, als de emmer gaat overlopen en de chaos cascades.
Eens of Oneens:
0
0
Chaos, Frankrijk heeft al onder Sarko het ESM verdrag goedgekeurd. Engeland is niet relevant, want geen lid van de eurozone. 90% is genoeg om het verdrag te ratificeren. Wat denk jij wat de rest doet ? S en I zijn grote landen en hebben geld nodig, dus….
Eens of Oneens:
0
0
@Trias
Juist ja die vertikking waar ik hoed schreef waar ik hoef bedoelde is dus gewoon de newborn USSR.
Nou mensen, diep buigen voor Barosso!!!! de FED and Goldman Sachs!!!
Warburg wist het al. Napoleon was lost en hij won;
http://www.scionofzion.com/federalreserve.htm
Eens of Oneens:
0
0
IK hou ervan deze communist Barroso uit te maken voor Barosso wat volkomen fout is maar wel linkt naar de rode baard van.
http://www.lerntippsammlung.de/Friedrich-Barbarossa.html
Eens of Oneens:
0
0
@ Toets
Frankrijk en Portugal heeft het ESM ratificeert, maar nog niet de pact.
In deze Nota zijn de antwoorden op de kamervragen rond het ESM. Best interessant.
Het maakt ook duidelijk waarom een Land uit de EU moet, als het uit de Euro wil.
Je kan namelijk niet uit de Euro, als je er een keer in zit.
http://www.google.com/search?sourceid=navclient&ie=UTF-8&rlz=1T4ACAW_en___NL383&q=Frankrijk+heeft+ESM+ratificeert
Daarna 2de link op zoekpagina.
Eens of Oneens:
0
0
@ Toets
Engeland is niet relevant voor de Eurozone, maar als twee EU leden (Griekenland) de EU verlaten, is het dat wel.
Psychologisch alleen al.
Natuurlijk willen de Staten die geld nodig hebben de ESM tekenen. Tenminste nu nog.
Maar met de pact is het andere koek.
Daarom heeft deze ook maar 12 leden nodig, om deze te ratificeren voor werking, terwijl de ESM 16 nodig heeft.
Waarom deze grote marge bij 17 landen?
Wie zullen de 5 landen die de pact niet tekenen zijn? En dan wat? 12 doen zuinig, de rest smijt verder geld over de balk? Mij is het onduidelijk.
In wezen is de ESM te vroeg ingesteld. Er is van alles nog niet klaar.
Toch moet hij in Juli 2012 operable zijn, daarnaast loopt ook nog de EFSF.
De pact loopt pas in januari 2013.
Duitsland haalt nu de ratificatie ESM niet voor de tijd.
En het is de bedoeling dat het EFSF gaat geen nieuwe projecten meer aangaat, tenzij het ESM geen 500 ( 700) Miljard heeft.
Nu heeft het ESM geen miljarden zonder voldoende ratificatie. Dus het EFSF moet dan inspringen, als het mis gaat.
De kleine kans is, dat de Staten door een verlengde overbruggingsperiode in moeilijkheden komen, die voor genoeg overflow zorgen, dat de crack in de Euro sterker gaat worden, vooral als de EFSF dat niet kan opvangen.
Hoe dan ook. De ESM kost NL 4,5 miljard in 3 jaar, want dat moet gestort worden.
Daarnaast moet in de begroting een potje komen voor 35.5 Euro. En gezien dat oproepbaar is, een potje dat men niet zo veel anders kan besteden.
Volgens de Nota:
“Het huidige Nederlandse garantieplafond van 98 miljard euro wordt tijdelijk overschreden , zoals eerder gemeld aan de Tweede Kamer in het Algemeen Overleg van 15 december 2011.”
We zijn in voor 3 jaar “bezuinigingen”. Dat wil zeggen lastenverhoging. En bezuinigen doen we niets met dat geld.
Alleen na de EU pompen.
Voor 2012 is het in de incidentele suppletoire begroting
verwerkt.
Daarnaast lopen de verplichtingen van de EFSF ook verder.
Ik zou niet weten voor hoelang, als er nieuwe worden aangegaan en verliezen zijn al geleden.
En voor die ellende en onduidelijkheid en draconisch economisch regime krijgen we dan als troost ook dividende van het ESM.
Ooit. Misschien. Hurra. Ik kan niet wachten. ( sic)
Doe mijn portie maar een fikkie.
Eens of Oneens:
0
0
@ Trias
Antwoord 5.32 en 7.09 was voor jouw bedoeld.
Eens of Oneens:
0
0