Geplaatst:: di, aug 7th, 2012

Vijftig manieren om van De Mart af te komen

Een prijsvraag (beloning: eeuwige roem) en een groeiblog deze keer. Wat vindt u? Welke methode biedt soelaas? Welke biedt de beste verhouding in effectiviteit en wreedheid jegens de betrokkene? En wat zijn uw eigen (orthodoxe of minder orthodoxe) ideeën?

1 Een opiniepeiling door Maurice de Hond
2 Een opiniepeiling door Ipsos/Synovate
3 Over de knie bij Eva op zondagochtend
4 Verbanning naar MAX op Nederland 2
5 Verbanning naar een leeg dorp in Frankrijk onder gelijktijdige verklaring tot persona non grata alhier; zonder internet, zonder uitzendfaciliteiten aldaar
6 Verplichte deelname aan Alpe du Zes
7 Tongcastratie
8 Met pek en veren de stad uit
9 Promotie tot voorzitter van de Europese Raad
10 Adjunct-Hoofdredacteur Sargasso laten worden
11 Idem Krapuul.nl
12 Idem Joop.nl
13 Commentator NRC Handelsblad laten worden
14 Presentator Zomergasten 2013

15 ……

foto: Linkeballen

+2
0
  

Over de auteur

Tot nu: 33 Reacties
Geef je mening
  1. J.T. zegt:

    Waarom jacht maken op Mart Smeets?
    Topsporters zijn ijdele mensen die luchtspiegelingen najagen. Terwijl Nederland op een haar na naar de haaien is, bestaat hun leven slechts uit eerzucht, geldzucht en als een dwaas je lichaam afbeulen.

    Niets mis mee als ze eens goed met beide benen op de grond worden gezet, door een net zo ijdele man. Maar die nog wel wat meer inhoud heeft dan de generatie leeghoofd-journalisten van nu.

    Eens of Oneens: Thumb up 0 Thumb down 0

  2. duin zegt:

    Gewoon van de buis af, die omhoog gevallen oportunist/narcist. Hij vindt zichzelf geweldig, dat wel…

    Eens of Oneens: Thumb up 0 Thumb down 0

  3. laarmans zegt:

    Smeets heeft een loopbaan van een kleine 40 jaar achter de rug. In die jaren is hij uitgegroeid tot een tv persoonlijkheid met een prettig voorkomen, een prima stem die goed en duidelijk Nederlands spreekt zonder accent.

    Smeets schrijft bovendien vermakelijke vakantie lectuur en heeft een sportkennis, een sportbibliotheek die zijn gelijke niet kent onder de Nederlandse sportjournalisten.

    Twee dagen geleden had hij een nogal zwak interview met een ex-volleybalster. Het kan gebeuren, net als een sporter ben je niet elke dag in topvorm.

    Heel Nederland, heel het knuttenvolk viel ineens over Smeets heen. Reacties van onderknuppels die nog nooit wat in de sport hebben gepresteerd.

    Mijn moeder zei altijd: je wordt nooit door een luxe auto overreden, maar altijd door een strontkar.

    Smeets moet tot aan zijn dood de tv kar blijven trekken en het knuttenvolk moet iets meer nadenken.

    Eens of Oneens: Thumb up 0 Thumb down 0

  4. wirbel010 zegt:

    Wat Laarmans zegt! In Nederland hebben we de vervelende gewoonte ons als een meute tegen bepaalde mensen te richten. Als we die energie nu eens gebruikten als iemand slachtoffer wordt van zinloos geweld of als de marrokanen weer eens de straat terroriseren. Het verbaast mij dat er dan meestal nooit een groep Nederlanders de handen in één slaat om het tuig aan te pakken.

    Eens of Oneens: Thumb up 0 Thumb down 0

  5. Angus mcPhart zegt:

    Geef ‘m een voortgezette rijopleiding en stuur Mart op de volgende vlucht naar Mars. Kan hij de volgende Mars-rover besturen en trekt hij meer kijkers dan nu. Een voice-over is eenvoudig, gezien de delay van 15 minuten. Geen kijker die het doorheeft als het 15:30 is en dan kan hij eenvoudig gecensureerd worden. Robert Paul kan zijn stem waarschijnlijk wel goed imiteren, dus geen haan die er naar kraait.

    Bovendien is Mart is zó mediageil, dat hij het waarschijnlijk nog een eer vindt ook.

    Eens of Oneens: Thumb up 0 Thumb down 0

  6. Dick zegt:

    Leuk om te zien dat de meningen verdeeld zijn. Natuurlijk is Mart niet de enige op wel iets aan te merken valt. Ook hij is niet de enige die zijn kop boven het maaiveld uitsteekt en dat vervolgens afgehakt ziet.

    Ik vind wel dat hij errug lang aan de buis vastgeplakt blijft.

    Eens of Oneens: Thumb up 0 Thumb down 0

  7. J.T. zegt:

    De sport in de huidige vorm is opium voor het volk. Geef het volk brood en spelen en het zal rustig zijn. Is dat zo moeilijk te begrijpen, Tiny? Dat zegt dan meer van u dan van mij.
    Als je werkelijk helemaal geen inhoud hebt, zoals bijv. Willem Alexander, kun je je nog altijd op de sport en Olympische Spelen storten. Wat hem betreft hangt toekomst van Nederland alleen nog maar af van sport en spelen.

    Eens of Oneens: Thumb up 0 Thumb down 0

  8. laarmans zegt:

    J.T.

    Ergens in 1994 interviewde ik in de schermschool van Kasper Kardolus in Zoetermeer de schermster Pernette Osinga.Een topper in Nederland, maar ook erbuiten.

    Tijdens dit interview liet ze zich een kanjer van een uitspraak ontvallen.

    Sport is de hoeksteen van de samenleving. Wat een ware woorden.

    Eens of Oneens: Thumb up 0 Thumb down 0

  9. Remboursez! zegt:

    De patriottische manier is natuurlijk de TV wegdoen, kabel opzeggen om vooral zo min mogelijk E.E.G. belasting te betalen. De BTW dus: hun inkomen, ons wapen.

    Eens of Oneens: Thumb up 0 Thumb down 0

  10. toetssteen zegt:

    @Laarmans
    Pernette Osinga, degenaar(ster) en militair. Bij de marine.
    Niet zo vreemd dat zijn sport zo bezag.

    Gaur was trouwens ook een topper op de floret. Jammer genoeg te oud om nog voor de medailles te gaan. Maar waardevol voor de training.

    Eens of Oneens: Thumb up 0 Thumb down 0

  11. Moor zegt:

    @ laarmans zegt:
    7 augustus 2012 om 18:37

    Vreemd. We hebben het hier even over de term “Knorrenvolk“, door Laarmans gebezigd, gehad en komen dan op een zeer klein aantal Web-bijdragen (8) met dit woord… waaronder die van L. zelf.
    En prompt verandert onze Laarmans naar de term Knuttenvolk ofwel “Gesindel” (plebs). 5 zoek-resultaten op het Web.

    Kwamen we iets te dichtbij, Laarmans ?

    Eens of Oneens: Thumb up 0 Thumb down 0

  12. J.T. zegt:

    Laarmans,
    En ik weet van een aantald oud-sporters dat ze zich achteraf zijn gaan schamen voor hun dwaze manier van leven. Voor de roofbouw die ze op hun lijf hebben gepleegd en voor hun geestelijke armoede. En vergeet ook niet het misbruik door managers.
    Ze bleven inwendig volkomen leeg achter, met alle gevolgen vandien.

    Eens of Oneens: Thumb up 0 Thumb down 0

  13. laarmans zegt:

    Toetssteen

    Wat was die Kardolus een chagrijn, ongelofelijk.We zaten te praten in een kleedkamer, komt ie binnenstormen.Hij wilde de helft van het honorarium van Pernette Osinga, anders oprotten.Ik zei hem dat ie zich dan moest richten tot mijn baas.Hij bellen, mijn baas zei nee. dus moesten we het pand uit. Het interview hebben we hoogst genoeglijk afgemaakt in een cafetaria in de buurt.

    Je weet wat een blooper is? Een week later had ik een gesprek met Nelli Cooman in hotel Zuid, dichtbij de Nenïjto baan.

    Op een gegeven moment vroeg ik -hoe krankzinnig- of sportbeha’s aftrekbaar waren van de belasting.Vrolijke Nelli riep “Ik een beha?” en trok in het restaurant haar sportshirt naar boven.Tja, dan krijg je wel een rooie kop.

    Nadien ben ik er een paar maal op evenementen tegengekomen. Wanneer ze me zag zei ze : Nog steeds geen beha, hoor?

    Eens of Oneens: Thumb up 0 Thumb down 0

  14. laarmans zegt:

    @Moor

    Gisteren schreef Dirk Jan van Baar op DDS een repliek op een column van Thierry Baudet in de Volkskrant. Kortgezegd kwam het betoog van Baudet er op neer dat de politieke elite het Europese volk doelbewust in de euro had gerommeld en dat ze doelbewust de crisis hebben veroorzaakt.

    van Baar gaf hierop afgewogen en met argumenten en in correct Nederlands antwoord.

    Wat er toen over die man heenkwam? Het was een en al schuimbekkende woede.Met als dieptepunt het letterlijke commentaar van een reagant: “Als het tuig straks voor de rechter komt, mag schrijver van dit stuk ook aanschuiven, met zijn gezicht naar de rechter”.

    Wanneer je dit leest denk je: die man is geshuffeld. Maar na twee seconden denk je: dit is het denkpatroon van mensen die een bepaalde politieke beweging aanhangen,die kritiekloos achter een Verlosser aanhollen.

    Nu generaliseer ik, want er zijn -gelukkig- meer aanhangers van deze beweging die wel fatsoenlijk denken.

    Maar juist dat deel van die aanhangers die de mond vol heeft over landverraders, vuurpelotons, guillotines, bijltjesdag,opstand, bloed in de rivieren en straten, juist dat deel benoem ik met het woord knorrenvolk of knuttenvolk.

    Gezien de reacties op van Baar en soms op mijzelf op dit blog, vind ik dit terecht.

    Eens of Oneens: Thumb up 0 Thumb down 0

  15. laarmans zegt:

    de Gaulle

    Een freelancer is geen loonslaaf en een baas was hetzelfde als een opdrachtgever in dit geval.Dus jouw rekensommetje gaat niet op.Maar overigens: complimenten voor je opmerkingsgave.

    Eens of Oneens: Thumb up 0 Thumb down 0

  16. Moor zegt:

    @ laarmans zegt:
    8 augustus 2012 om 12:06

    Maar juist dat deel van die aanhangers die de mond vol heeft over landverraders, vuurpelotons, guillotines, bijltjesdag,opstand, bloed in de rivieren en straten, juist dat deel benoem ik met het woord knorrenvolk of knuttenvolk.

    Wellicht is iets meer compassie met de medemens hier aangebracht. Zoals u weet bouwt de menselijke psyche haar taal op uit eerder opgedane ervaringen en vooral piek-ervaringen.
    Wat u leest als “een mond vol van landverraders, vuurpelotons, etc.. ” is in feite een psychische database van eeuwenlange volkeren-geschiedenis. Waarom ? Omdat niemand de toekomst kent, dus wat moet je ?
    Maatgevend is eerder de vraag: wat triggert deze associatie met ‘s mensens grootste rampen van voorbije tijden ?
    Antwoord: een diepgaand ervaren levens-onveiligheid en bedreigdheid.
    En nou u weer, met u theorie van “het valt wel mee, die paar moslim-jongeren….”
    Geeft u dan maar de verklaring, waarom grote aantallen thans in de apocalyps-modus gaan, niet rationeel, nee: in hun emotionele keuze van uitdrukking bij het beschrijven van de europeese situatie.
    Wanneer was Europa voor het laatst in nood, vraag ik u ?
    En wat waren toen “de tekenen aan de wand”, ofschoon het al te laat was ?

    Eens of Oneens: Thumb up 0 Thumb down 0

  17. laarmans zegt:

    @Moor

    De tekenen aan de wand en vergeef me de Godwin waren: het zoeken en benoemen van een zondebok in economisch slechte tijden.De media zodanig bespelen en manipuleren dat die zondebok gedemoniseerd werd.

    Het hele mechanisme wat er toen op gang kwam was er een van haat, van discriminatie, van uitsluiting en leidde ten slotte tot de eindoplossing. Die zoals u weet gruwelijk was.

    De tekenen nu wijzen langzaam in dezelfde richting. Weer heeft de vreemdeling, in dit geval, de moslim het gedaan. Weer komen de sentimenten naar boven, maar ditmaal niet gevoed door de MSM, maar door de duistere krochten van het internet.

    Een medium dat tig keer krachtiger en invloedrijker is dan de media in de jaren 30.Dat is het beangstigende.

    U ziet islam als de grootste bedreiging, ik niet, ik heb het al vele malen uitgelegd. Ik zie de domme en ongecontroleerde massa als de grootste bedreiging voor mijn vrijheid.Het knutten/knorrenvolk.

    In navolging van de Texaan die zei “Remember the Alamo”zeg ik “Remember de Gevangenpoort 1672″.

    Eens of Oneens: Thumb up 0 Thumb down 0

  18. Moor zegt:

    @ laarmans zegt:
    8 augustus 2012 om 14:22

    Het hele mechanisme wat er toen op gang kwam was er een van haat, van discriminatie, van uitsluiting en leidde ten slotte tot de eindoplossing.

    Het door u geschetste patroon heeft zich al diverse malen gemanifesteerd: Fortuyn, Van Gogh, Elisabeth Sabaditsch-Wolff, Salman Rushdie, Wilders en vele anderen.

    Het is niet “een vreemdeling die het gedaan heeft”: het begrip ‘vreemdeling’ staat voor enkeling in een grote homogene massa van bekenden en elkaar herkennenden.
    Die positie hebben de huidige migranten niet. Het zijn zeer getalsrijke, heterogene massa’s van verdwaalden, van nomaden die tijdelijk zijn neergestreken zonder echt te wortelen.
    Zij spreken de taal niet, maken dus geen contact met hun omgeving, maar klitten bij elkaar in wantrouwige houding naar de bestaande bevolking. Soms in een vreemd soort vijandigheid, aangewakkerd door hun bijgeloof.

    Zij worden niet gehaat, maar ‘magnetisch afgestoten’ door hun eigen chemistry, die niet in de omgeving past, waarin zij gedropt zijn. Zij worden niet uitgesloten, maar sluiten zichzelf uit. Zij worden niet gediscrimineerd – integendeel zij worden zelfs overmatig bevóórdeeld, juist vanwege hun migrant-zijn.

    Wat zij indirekt bewerkstelligen aan bedreiging, is overlevings-angst bij de autochtonen. Met de simpele rekensom van de natuur: een populatie met een aantal, te groot voor de aanwezige resources, begint te hongeren en daarna af te sterven. Bij de dieren. Bij mensen gaat dit gepaard met een rationele component: de planning van economische resources toont nu al gegarandeerde tekorten binnen afzienbare tijd aan. En dus slaat de paniek toe bij de indigene bevolking.
    Paniek is niet vrijwillig, paniek is geen rationele keuze.
    Paniek is niet dom, maar wel oncontroleerbaar. Dat dat u beangstigt is begrijpelijk, maar wel veel te laat.

    Eens of Oneens: Thumb up 0 Thumb down 0

  19. Jan v.Herle zegt:

    Ik volg al langere tijd A7 en ik begin me mateloos te ergeren aan die vent die zich Laarmans noemt. Die geeft alleen maar tegengas om het tegengas geven. Zegt iemand “wit” dan zegt L automatisch “zwart”. De hele wereld ziet de islam als een bedreiging alleen de elitaire L**mans niet die ziet Henk en Ingrid als het grote gevaar. De dwaas.

    Eens of Oneens: Thumb up 0 Thumb down 0

  20. laarmans zegt:

    Moor

    De pessimist zegt de fles is half leeg. De optimist zegt de fles is half vol. De optimist heeft bij mij de overhand.

    Daarom ben ik on the long run optimistisch over de integratie van minderheden. Het is gelukt met indo’s, hindoes,molukkers,chinezen,vietnamezen, dus waarom niet met moslims?

    De eerste generatie zit in het theehuis. Maar de 2e en 3e generatie participeert steeds meer. In het zakenleven, in de middenstand, in de sport, op school, op het werk.

    Natuurlijk zal een categorie in de laagste klasse en in de goedkoopste buurten blijven wonen.Dat ze elkaar opzoeken is een menselijke eigenschap, want mensen zijn groepen en zullen altijd aansluiting zoeken met gelijkgestemden.

    We zien het ook met Hollandse kolonies in het buitenland.

    Wanneer een moslim meer gaat verdienen dan zijn moslimbuurman, probeert hij uit de laagste leefomgeving te komen. Ook dit is menselijk(Maslow).
    Ze verhuizen naar middenstandsbuurten, de z.g. vinexwijken en integreren samen met hun kinderen verder in deze buurten.

    Elke expert kan u vertellen dat het zeker 3 a 4 generaties duurt voordat een integratie is voltooid.Er is dus nog een aantal jaren te gaan, maar we zijn op de goede weg.

    Eens of Oneens: Thumb up 0 Thumb down 0

  21. N.O.Brains zegt:

    @ Laarmans,

    Daarom ben ik on the long run optimistisch over de integratie van minderheden. Het is gelukt met indo’s, hindoes,molukkers,chinezen,vietnamezen…..

    Dat we er bijna geen last van hebben wil nog niet zeggen dat ze geïntegreerd zijn.

    Eens of Oneens: Thumb up 0 Thumb down 0

  22. laarmans zegt:

    NOB

    Als ik het goed begrijp versta jij onder integreren dat chinezen, vietnamezen, hindoestanen Andre Hazes meebrullen.

    Eens of Oneens: Thumb up 0 Thumb down 0

  23. Esox zegt:

    Ik zie Smeets weleens op straat lopen, een in zichzelf gekeerde man. Zomers op de fiets heeft hij een cap op. Ziet er heel raar uit. Eén keer ‘Mag ik dat zeggen? Ja, dat mag ik zeggen’(door Nico Dijkshoorn) is leuk, inmiddels te flauw voor woorden op al die twitterberichten. Smeets is verder wel oké. Goed dat Klont weer terug is. Gaat ie ook gevleugelde woorden maken?

    Eens of Oneens: Thumb up 0 Thumb down 0

  24. toetssteen zegt:

    @Laarmans
    Sorry hoor, maar ik heb echt geen enkele hoop meer dat u het allemaal nog eens in het juiste perspectief zult kunnen (of willen) zien.
    Ja natuurlijk zullen mensen uit dezelfde cultuur op gezetten tijden graag even onder elkaar willen zijn. Daar is ook helemaal niets tegen! De Indische avonden zijn enorm gezellig, helemaal niets mis mee. In Canada en de VS en Australië zijn er Hollandse avonden. Zelden spreken ze nog Nederlandse en zonen het John en dochter Mary (andere namen vrij in te vullen), maar verdraaid nog toe geen Achmed! die nog steeds brak de landstaal spreekt!

    Vervolgens maakt u willens en weten nog een fout die ik al tig keer onder de aandacht heb gebracht. De generatie die u zo frivool eerste generatie noemt, is vrijwel in zijn geheel huiswaarts gekeerd. Gewoon omdat in de thuislanden de mogelijkheden verruimden en de grootsteedse Marokkaan of Turk liever in zijn eigen land wilde zijn.
    Helemaal niets mis mee, ook niet met deze mensen trouwens, want ik heb er heel wat schik mee gehad.
    Maar waar we nu mee worden geconfronteerd zijn Riffijnen, Anatoliërs en Somaliërs, Afghanen enzovoort waar regelmatig het woord oorlogsmisdadiger zelfs met groene zeep niet af is te poetsen!

    Sorry hoor Laarmans, in uw hang naar het eigen gelijk slaat u de plank steeds verder mis.

    Eens of Oneens: Thumb up 0 Thumb down 0

  25. R.A.F zegt:

    knorrenvolk: komt volgens mij hier niet helemaal op zijn plaats , je kan hier een hele dorpsbevolking mee beledigen
    ,http://nl.wikipedia.org/wiki/Knorrendorf

    knuttenvolk: knutten zijn uitzuigers en worden ook wel zandvliegen genoemd, dus de term hoort hier meer bij achmed en fatima dan bij henk en ingrid.
    [[ Er zijn ook soorten die uitsluitend parasitair leven op andere,]]
    http://nl.wikipedia.org/wiki/Knutten

    Eens of Oneens: Thumb up 0 Thumb down 0

  26. R.A.F zegt:

    laarmans zegt:
    De pessimist zegt de fles is half leeg. De optimist zegt de fles is half vol. De optimist heeft bij mij de overhand.

    R.A.F:
    de pessimist zal eerder een zorgen dat de fles weer vol komt en zo weer met weinig inspanning een volle fles heeft .
    de optimist zal denken . ach er zit nog genoeg in de fles en staat onverwacht met een lege fles,wat veel meer moeite kost om te vullen .

    Eens of Oneens: Thumb up 0 Thumb down 0

  27. R.A.F zegt:

    Het is gelukt met indo’s, hindoes,molukkers,chinezen,vietnamezen, dus waarom niet met moslims?

    Laarmans kijk eens even op een gemiddele verjaardag van een van deze rond en zeg mij wat voor mensen er op de bank en stoelen zit.
    Er zijn natuurlijk uitzonderingen maar op de meeste feesten van een bepaalde bevolking zal je weinig tot geen van de andere boven genoemde groepen vinden .
    Soort blijft bij soort .
    Ga maar naar een indo feest toe , je zal die blanke blijven .
    En wat de moslims betreft ga jij je vrouw lekker in een aandere kamer zetten , zodat jij lekker met de mannen onder elkaar kunt zijn .
    En als jij jezelf met deze bevolkings groep wil verenigen denk dan wel dat hun vrouwen nog steeds als de mindere vinden [ zal je vrouw leuk vinden zo een verrijking ]]
    En ben je ooit bij een chinees of vietnamees thuis geweest , ik niet .
    Deze groepen stellen zichzelf nog steeds buiten de maatschappij door totaal andere levensstijlen die niet bij ons horen .
    Oke van chinezen heb je weinig last maar ze zij dan ook niet echt geintregeert maar leven op hun eigen eiland in ons land .
    Eet een moslim boerenkool .een chinees hutspot , een indo aardappels , een hindoe koe ??
    En wat eten Nederlanders , die eten val alle potten en passen zich aan

    De eerste generatie zit in het theehuis. Maar de 2e en 3e generatie participeert steeds meer. In het zakenleven, in de middenstand, in de sport, op school, op het werk.

    R.A.F: De eerste generatie heeft de wao gevondenen dat was al 30 jaar geleden
    De 2e en 3e generatie heeft van de eerste generatie geleerd hoe je je hand kan ophouden en de zielepiet spelen.
    Buiten de showarma/pizza/groentezaken ,welke buitenlander heeft buitenlanders in dienst ,anders dan familie .
    Hoe komt dat toch zeg ??
    De 2de en 3de generatie heeft ook meestal niks zeggende baantjes[callcenter ,administratief,tntpost enz enz]]
    De middenstand heeft nog nooit zoveel failliet verklaringen als de afgelopen tijd en wat voor winkel zijn dat meestal.?
    Het pand van de Nederlandse slagerij die 15 jaar geleden falliet ging heeft inmiddels al 7 andere buitenlandse eigenaren/bedrijvigheden gehad.

    Eens of Oneens: Thumb up 0 Thumb down 0

  28. R.A.F zegt:

    Zo zag ik laatst een film van afgestudeerde die hun diploma gingen ophalen .
    Allemaal hadden ze zo een hoedje met een kwaste er aan op maar er stond er een tussen zonder , die had een hoofddoek op , en denk maar niet dat zij die in de lucht gooide zoals de ander mat hun hoedje doen .
    Hoe bedoel je intregeren .

    Eens of Oneens: Thumb up 0 Thumb down 0

  29. httpv://www.youtube.com/watch?v=uj7A2neM1QM

    Eens of Oneens: Thumb up 0 Thumb down 0

  30. Handelaar zegt:

    Wat een stom gezwets. Als je het niet prettig vindt om naar Mart Smeets te kijken/luisteren dan kijk je toch gewoon ergens anders naar. Ik vind het een uitstekend vakman en daar zijn er veel te weinig van op de kwelbuis.

    Eens of Oneens: Thumb up 0 Thumb down 0

  31. PietKei zegt:

    Mart Smeets is een icoon!
    Kijk eens naar de kwaliteit van andere omroepen, bijv. Wilfred Genee. Wilfred is een leuke vent die alleen maar een showman is, afzeiken van topsporters dat is het doel en daar word je populair van. Afzeiken kan iedereen…

    Mart for ever!

    Eens of Oneens: Thumb up 0 Thumb down 0

  32. Ik zap al jaren weg als ik die man zijn hoofd zie verschijnen.
    Een man die denkt dat hij Jezus in eigen persoon is en ik ben een atheïst.

    Eens of Oneens: Thumb up 0 Thumb down 0

  33. manna zegt:

    de man is een icoon dat 40 jaar keurig op de buis geweest is. nieuw nederland is zuur is reageert in een hetze.
    hoop dat mart zich niet te veel van deze paupers aantrekt.

    Eens of Oneens: Thumb up 0 Thumb down 0

Geef een reactie


U moet ingelogd zijn om te reageren. Dit om spam te voorkomen

Top 10 reaguurders

deze maand
  1. LindaB LindaB (86)
  2. Moor Moor (78)
  3. Laarmans Laarmans (67)
  4. Koos Koos (56)
  5. R.A.F R.A.F (29)
  6. Leto 2 Leto 2 (24)
  7. Antivenin Antivenin (6)
  8. Rommedoe Rommedoe (6)
  9. kris kras kris kras (5)
  10. ojajoh ojajoh (5)
Donatie

Events

  • Geen events

Vijftig manieren om van De Mart af te komen